پوستر سایت عربی رهبر انقلاب درباره موج ضد صهیونیستی در جام جهانی قطر

با وجود عادی سازی برخی کشورها، ملت ها مخالف عادی سازی هستند

با وجود عادی سازی برخی کشورها، ملت ها مخالف عادی سازی هستند
يکشنبه 27 آذر 1401 - 15:08

سایت رهبر انقلاب ، پوستری درباره موج ضدصهیونیستی در رقابت های جام جهانی۲۰۲۲ و حمایت مردم از فلسطین به رغم عادی سازی برخی کشورها با رژیم اسرائیل را منتشر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پرطرفدارترین ورزش جهان، همواره نقش مهمی در تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مناطق مختلف جهان ایفا کرده است؛ اما داستان آن برای منطقه خاورمیانه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تا حدودی متفاوت است. برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر یک نیروی فرهنگی عظیمی برای تقویت هویت ملی و ناسیونالیسم عربی فراهم کرده و باعث شده تا کشورهای عربی و به خصوص کشورهای عربستان و قطر برای مدتی رقابت‌های پنهان و اختلافات داخلی خود را کنار بگذارند.

این در حالی است که بسیاری از حکام عرب و لابی‌های صهیونیستی امیدوار بودند از این رویداد جهانی به عنوان ابزاری برای تسریع عادی سازی روابط عرب‌ها و تل آویو استفاده نمایند؛ اما خیزش ناسیونالیسم عربی و اعلام همبستگی بسیاری از مردم با فلسطین نه تنها بر شکاف عمیق و تاریخی میان ملت‌های عربی و حکامشان صحه گذاشت بلکه مانع از گرم‌تر شدن تنور صلح میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی نیز شد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قرار دادن آرمان آزادی خواهی فلسطین در کانون توجه جهانیان، باعث شده تا حکام جهان عرب و طراحان خاورمیانه بزرگ برای عادی سازی روابط با تل آویو با چالش اساسی روبرو شوند.

سایت رهبر انقلاب در تاریخ 28/4/1401 در توییتی نظر ایشان را در مورد موج ضدصهیونیستی جام جهانی۲۰۲۲ و حمایت مردم از فلسطین منتشر کرد که فرمودند: با وجود اقبال بعضی دولتها به رژیم صهیونیستی، ملتها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند.

پربیننده ترین خبرها