۲ کشته و چندین زخمی در ادامه گروگانگیری یک مرکز امنیتی در پاکستان

۲ کشته و چندین زخمی در ادامه گروگانگیری یک مرکز امنیتی در پاکستان
دوشنبه 28 آذر 1401 - 09:51

حادثه گروگانگیری توسط عناصر تروریستی در یک مرکز امنیتی واقع در شمال غرب پاکستان همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ۲ مامور امنیتی و زخمی شدن تعدادی دیگر است.

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی صبح امروز به نقل از منابع نظامی از استان خیبرپختونخوا اعلام کردند که وضعیت در مرکز پلیس ضدتروریسم(CTD) همچنان نگران کننده است و گروگانگیران ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی در داخل این مرکز را به اسارت گرفته‌اند.

مقام ارشد پلیس شهر «بنو» به رسانه‌های محلی گفت: هیچ حمله ای از بیرون صورت نگرفته است و یکی از تروریست‌ها دربند در حین بازجویی تفنگ پلیس را ربود و ماموران مستقر در ساختمان را خلع سلاح کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این گروگانگیری را برعهده نگرفته است با این حال منابع آگاه به رسانه‌های پاکستان گفتند که عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان (تی‌پی‌پی) پیش تر بازداشت و به مرکز امنیتی مذکور منتقل شده بودند.

«ثمر هارون بلور» یک نماینده مجلس ایالتی در واکنش به گروگانگیری در شهر بنو گفت که وضعیت امنیتی ایالت خیبرپختونخوا از کنترل خارج شده و دولت ایالتی در انجام وظایت خود ناتوان است.

گروگانگیری در مرکز نیروهای پلیس ضدتروریسم در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته درپی حمله مهاجمان ناشناس به پلیس در شهر لاکی مروات واقع در همین استان چهار نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

منابع خبری گفتند: یک گروه ۳۰ نفره از تروریست‌های بازداشتی در مرکز پلیس ضدتروریسم در شهر بنو در حین یک بازجویی با نیروهای امنیتی درگیر و پس از خلع سلاح کردن نیروها اقدام به گروگانگیری کرده و مطالبه آنان آزادی همدستان باقی مانده خود و خروج امن از محل حادثه و منتقل شدن به داخل خاک افغانستان اعلام شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها