صنعاء: نیروهای مسلح یمن آماده مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

صنعاء: نیروهای مسلح یمن آماده مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند
دوشنبه 28 آذر 1401 - 19:50

شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منابع، جزایر و گذرگاههای آبی یمن هستند.

العالم - یمن

شورای عالی سیاسی یمن شامگاه دوشنبه، از تماسهای مربوط به مذاکرات دولت نجات ملی و ائتلاف متجاوز سعودی برای توقف جنگ در این کشور و رفع محاصره تحمیلی علیه آن، مطلع شد.

شبکه خبری المسیره به نقل از این شورا گزارش داد، وضعیت «نه صلح و نه جنگ» غیر قابل قبول است و نیروهای مسلح یمن نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند؛ لذا ما نسبت «به تداوم این وضعیت هشدار می‌دهیم و تأکید داریم که این مسئله بدون پایان، ادامه نخواهد یافت».

این نهاد یمنی با بیان اینکه در زمان مناسب، اقدامات مناسب را انجام خواهد داد و از توطئه ائتلاف سعودی برای انداختن یمن در این دام جلوگیری خواهد کرد، تصریح کرد: بار دیگر بر موضع ثابت یمن بر صلح شرافتمندانه‌ای تأکید داریم که حامی حاکمیت و استقلال یمن باشدو تمامیت ارضی آن را حفظ کند. از هر اقدام جدی در این زمینه استقبال می‌کنیم».

شورای عالی سیاسی یمن خاطر نشان کرد: تمایل برای برقراری صلح در یمن باید از رهگذر احقاق حقوق شهروندان خود را نشان دهد که در صدر آن، پرداخت حقوق کارکنان و بازگشایی همه فرودگاهها و بندرهای یمن قرار دارد.

این شورا با اشاره به لزوم جدا کردن مسائل انسانی از مسائل سیاسی و نظامی، عنوان کرد: پیشرفت در این مسئله، شاخصی برای سنجش موفقیت هر گونه میانجیگری، مذاکره یا تماس است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین در جریان آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با چشم طمع آمریکا و رژیم صهیونیستی به منابع، جزایر و گذرگاههای آبی این کشور قرار گرفت. لذا نیروهای یمنی تأکید کردند که آماده مقابله با هر تهدیدی علیه حاکمیت این کشور هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها