گفت‌وگوی سران عربستان و امارات با شاه اردن در آستانه کنفرانس بغداد-۲

گفت‌وگوی سران عربستان و امارات با شاه اردن در آستانه کنفرانس بغداد-۲
سه شنبه 29 آذر 1401 - 12:05

همزمان با میزبانی اردن از کنفرانس بغداد-۲، ولی‌عهد عربستان سعودی در تماس تلفنی با شاه اردن تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

العالم - اردن

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی با «عبدالله دوم» شاه اردن، تلفنی گفت‌وگو کرد.

محمد بن سلمان در این تماس، روابط دو کشور، سازوکارهای توسعه افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کرد.

همچنین «محمد بن زاید» رئیس امارات با شاه اردن تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه و علاقه‌مندی به توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، تماس تلفنی بن سلمان و بن زاید با شاه اردن در حالی انجام شد که قرار است اردن امروز سه‌شنبه میزبان دور دوم «کنفرانس بغداد» با مشارکت همسایگان عراق باشد.

بحرین، عمان، مصر، عربستان، امارات، قطر، ترکیه، ایران، عراق و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

دور نخست کنفرانس همکاری و شراکت بغداد، آگوست سال گذشته (2021) در بغداد و با مشارکت نُه کشور عربی و غیرعربی و با حضور نمایندگان چند سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد. در بیانیه کنفرانس اول بغداد، بر کمک امنیتی و اقتصادی به عراق جهت تحقق ثبات و حاکمیت و تمامیت ارضی آن و همچنین همکاری بر اساس منافع مشترک در منطقه تأکید شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها