وزیر خارجه آمریکا: معتقدیم دیپلماسی بهترین راه حل در قبال ایران است

وزیر خارجه آمریکا: معتقدیم دیپلماسی بهترین راه حل در قبال ایران است
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 22:30

وزیر خارجه آمریکا با حمایت از ناآرامی ها در ایران و تکرار ادعاها و اظهارات مداخله جویانه گفت: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه حل در قبال ایران است.

العالم - آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن با تکرار ادعاهای دولت بایدن افزود: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه حل است. اما با وجود تلاش هایی که ما و متحدان اروپایی ما انجام دادیم، ایران علاقه مند یا آماده نبوده است تا تصمیمات لازم برای بازگشت به پایبندی را اتخاذ کند.

بلینکن تصریح کرد: ما به اتخاذ روش های مختلف جهت اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانسی خبری در پایان سال میلادی ۲۰۲۲ سخن می گفت، افزود که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای در راستای منافع ما است و جو بایدن در این خصوص متعهد است.

بلینکن ادامه داد، ما معتقد بودیم که موثرترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای از طریق دیپلماسی بود. زمانی که برجام اجرا می شد، کاری را که برای آن طراحی شده بود، انجام می داد. این توافق برنامه هسته ای ایران را محدود کرد و نه تنها نهادهای بین المللی بلکه مقامات آمریکایی موثر بودن این توافق و پایبندی ایران به آن را تایید کرده بودند.

وی بار دیگر به اشتباه دولت آمریکا در خروج از برجام اذعان کرد و گفت: بر اساس باور ما، خروج آمریکا از برجام یک اشتباه شدید بود. این واقعیتی است که دولت کنونی آمریکا آن را به ارث برده است .

ایرنا

پربیننده ترین خبرها