انفجار انتحاری در پایتخت پاکستان و تشدید تدابیر امنیتی+ویدیو

انفجار انتحاری در پایتخت پاکستان و تشدید تدابیر امنیتی+ویدیو
جمعه 2 دی 1401 - 11:20

رسانه‌های پاکستان لحظاتی پیش، از وقوع یک انفجار انتحاری در اسلام‌آباد خبر دادند و همزمان تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شده است.

العالم - آسیا

منابع خبری پاکستان امروز (جمعه) اعلام کردند که یک مهاجم انتحاری در منطقه "آی-۱۰" شهر اسلام‌آباد خود را منفجر کرد.

انفجار پاکستانگزارش‌ها از کشته شدن یک نیروی پلیس در محل انفجار حکایت دارد. نیروهای امنیتی به محل اعزام شده و شبکه‌های خبری پاکستان گفتند که حادثه امروز فضای پایتخت را به شدت امنیتی کرده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

پلیس پاکستان اعلام کرد انفجار خودرو در نزدیکی ایست بازرسی در اسلام‌آباد، امروز- جمعه- به زخمی شدن ۴ تن از نیروهای پلیس منجر شد.
سخنگوی پلیس تصریح کرد: به این خودرو در ایست بازرسی دستور توقف داده شد ولی آن توقف نکرد و زمانی‌که پلیس آن را تعقیب می‌کرد، منفجر شد.
سخنگوی پلیس گفت: تحقیق درباره این حادثه ادامه دارد.
در همین حال نیروهای امنیتی پاکستان روز یکشنبه پس از حمله به نیروهای بازرسی یک مجتمع، سلاح‌های آنها را مصادره کردند که در پی آن، درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای امنیتی پاکستان به مدت دو روز به‌وقوع پیوست و سرانجام نیروهای ویژه در روز سه‌شنبه با حمله این مجتمع به غائله پایان دادند.
شهبار شریف، نخست‌وزیر پاکستان در توییتر خود نوشت: بازگشت تروریسم تهدیدی مضاعف علیه امنیت ملی ما است.. نیروهای امنیتی ما توان کامل برای مقابله با این تهدید را دارند.

انفجار انتحاری در پایتخت پاکستان درحالی صورت می‌گیرد که اقدامات تروریستی در مناطق مختلف این کشور پس از تهدید

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان چندی پیش تهدید کرده بود که حملات خود را ازسر خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها