احتمال از سرگیری حملات یمن به تاسیسات نفتی عربستان

احتمال از سرگیری حملات یمن به تاسیسات نفتی عربستان
شنبه 3 دی 1401 - 19:07

 عضو شورای عالی سیاسی یمن نسبت به پیامدهای از سرگیری جنگ بر اقتصاد عربستان هشدار داد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن، روز شنبه بطور ضمنی از احتمال از سرگیری حملات به تاسیسات نفتی عربستان خبر داد.

وی در توئیتر نوشت: در صورت از سرگیری درگیری ها، وضعیت به سال های ۹۷ و ۹۸ بازخواهد گشت.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شدکه پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

دولت نجات ملی یمن، لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

الحوثی همچنین با اشاره به اعلام عربستان درباره مازاد بودجه این کشور در سال جاری افزود: با توجه به مازاد بودجه عربستان، توصیه می کنم مالیات ها را به خاطر آسایش شهروندانش اندکی کاهش دهد.

عربستان اواسط آذرماه اعلام کرد که ۲۷.۲ میلیارد دلار مازاد بودجه داشته است که این رقم معادل ۲.۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است که از سال ۲۰۱۳ بی سابقه است.

پربیننده ترین خبرها