حملات موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه میدان نفتی العمر سوریه

شنبه 10 دی 1401 - 11:13

پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات موشکی قرار گرفت و احتمال می رود شماری از نظامیان آمریکایی بر اثر آن زخمی شده باشند.

العالم _ سوریه

به گزارش العالم، موشک ها بار دیگر نظامیان آمریکایی را در بزرگترین میدان نفتی سوریه در شرق این کشور هدف قرار داد. گزارش ها حاکی از آن است که این حمله که بسیار شدید نیز توصیف شده است، تلفاتی را در میان آمریکایی ها بر جای گذاشته است.

منابع محلی اعلام کردند پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور شامگاه جمعه هدف حمله موشکی شدیدی قرار گرفت که مبدء آن مشخص نیست.

این منابع گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در سراسر مناطق اطراف پایگاه آمریکایی ها طنین انداز شد و به دنبال آن هواپیماهای جنگی و هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز منطقه به طور گسترده به پرواز درآمدند.

منطقه سبز منطقه ای است که نظامیان آمریکایی پایگاه نظامی غیرقانونی خود در میدان نفتی العمر در شرق سوریه، از آن به عنوان سکونتگاه خود استفاده می کنند.

منابع محلی همچنین گفتند که آمبولانس‌ها پس از این حمله، به سمت میدان العمر هجوم بردند و هم زمان نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا، همه راه‌های منتهی به این پایگاه را از ترس حملات بیشتر بستند.

ساکنان محلی این حمله را شدیدترین حمله در ماه های اخیر عنوان کردند که بر "منطقه سبز" متمرکز بود و محل اقامت سربازان آمریکایی را هدف قرار داد، احتمال می رود شماری از نیروهای آمریکایی در این حکله زخمی یا کشته شده باشند.

این پایگاه و دیگر پایگاه‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته بارها مورد حملات موشکی و راکتی قرار گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها