گزارش العالم از آیین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در عراق

شنبه 10 دی 1401 - 14:38

مردم عراق سومین سالگرد شهادت فرماندهان شهید پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان را که توسط استکبار آمریکا ترور شدند، گرامی داشته و تاکید کردند که جراحت این جنایت هنوز التیام نیافته است.

العالم _ عراق

به گزارش خبرنگار العالم در عراق، مردم عراق در سراسر این کشور بیش از دو هفته است که با همه نیروها و گرایش های سیاسی، مذهبی و قومی خود، سالگرد شهادت دو فرمانده شهید پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از سوی آمریکای جنایتکار ترور شدند، گرامی می دارند.

سفارت ایران در بغداد شاهد حضور گسترده نخبگان سیاسی، امنیتی و فرهنگی در جشنواره ای بود که به همین مناسبت برگزار شد. شرکت کنندگان در این جشنواره تاکید کردند که زخم جنایت فرودگاه بغداد (محل ترور سرداران پیروزی) هنوز التیام نیافته است.

عمارالحکیم رئیس جریان حکمت عراق در این مراسم گفت: شهید سلیمانی و شهید المهندس دو فرمانده پیروزی که عطر یاد آنان همه جا پیچیده، عصاره تجربیات و قهرمانی های مراحلی است که عراق در مبارزه خود در برابر جبهه تاریک تروریسم طی کرده است.

محمود المشهدانی، رئیس سابق پارلمان عراق هم شهید سلیمانی و شهید المهندس را نجات دهنده خاک و آبروی عراق دانست که در اقدامی خائنانه به دست یک رئیس جمهور دیوانه و فاسد (دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا) ترور شده و به شهادت رسیدند.

المشهدانی گفت: رشادت ها و در نهایت شهادت این دو شهید در فرودگاه به دست آمریکایی های خائن، صهیونیست ها و رئیس جمهور دیوانه و فاسد آمریکا، سرزمین عراق را نجات داد.

ریان الکلدانی دبیرکل جنبش بابلیون هم گفت: آنگاه که جهان ما را به حال خود رها کرد، دو فرمانده شهید پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس کنار ما ایستادند.

الکلدانی افزود: روزی که تروریسم جهانی به روستاها، کلیساها، مساجد، منازل و مردم ما حمله کرد، قهرمانان عراق به فرماندهی این دو شهید بپاخاستند و از ناموس و کشور ما محافظت کردند.

هم زمان مجامع علمی و دانشگاه های عراق نیز به نوبه خود سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی را گرامی داشتند. دانشگاه های بغداد، فناوری و المستنصریه تاکید کردند که مکتب سلیمانی و المهندس منبع الهام نسل آینده خواهند بود.

حمید فاضل، رئیس دانشگاه المستنصریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما امروز در دانشگاه المستنصریه که از آن به عنوان دانشگاه شهدا یاد می شود، مراسم شهادت سرداران پیروزی را برگزار و اعلام می کنیم که به عهد خود در ادامه راه شهدای پیروزی و همرزمانشان وفاداریم.

پربیننده ترین خبرها