استقبال صنعا از تلاش ترکیه و سوریه برای عادی سازی روابط

استقبال صنعا از تلاش ترکیه و سوریه برای عادی سازی روابط
يکشنبه 11 دی 1401 - 10:09

البخیتی، عضو جنبش انصارالله یمن از تلاش ترکیه و سوریه برای عادی سازی روابط بین خود و پایان دادن به اختلافات استقبال کرد و به رهبران دو کشور توصیه کرد، به اعتراضات دراین باره وقعی ننهند.

العالم - یمن

البخیتی امروز یکشنبه در حساب توییتری خود در واکنش به تلاش‌های ترکیه و سوریه برای از سرگیری روابط بین خود نوشت: «بازگشت روابط بین سوریه و ترکیه منفعت مشترک دو کشور مسلمان است و دولت‌های آن‌ها باید به اعتراضات در این باره گوش ندهند؛ زیرا بزرگترین بازنده بستن پرونده جنگ [در سوریه] و تحقق صلح در این کشور، دشمنان این امت هستند که مردم سوریه را به محاصره درآورده و تلاش دادند آن‌ها را از همه عوامل بقا و زندگی محروم کرده و به نزاع و درگیری‌های داخلی در بین مسلمانان دامن زنند.»

هفته گذشته وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه برای اولین بار در مسکو گرد هم آمدند و در مورد حل بحران سوریه رایزنی کردند. خروج نیروهای ترکیه از سوریه علی رغم اختلاف در کم و کیف این خروج بین آنکارا و دمشق، جزو خروجی‌های این نشست بوده است.

ترکیه طی بیش از 11 سال گذشته با حمایت از آنچه که انقلاب در سوریه می خواند، نتوانست دولت این کشور را سرنگون کند و نتیجه این مداخلات باعث شد که شبه نظامیان جدایی طلب و «تروریست» از نظر آنکارا در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه قدرت بگیرند و از آمریکا و برخی کشورها سلاح و پشتیبانی دریافت کند. از این رو، از چند ماه پیش، با درک این واقعیت که بشار اسد حذف شدنی نیست و بقای او و دولت سوریه به نفع امنیت ملی در ترکیه است، به دنبال تغییر در سیاست‌های غلط خود برآمد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها