رهبر جنبش معارض بحرینی: نحوه شهادت آیت الله نمر نشان از سبعیت حاکمان عربستان دارد

رهبر جنبش معارض بحرینی: نحوه شهادت آیت الله نمر نشان از سبعیت حاکمان عربستان دارد
يکشنبه 11 دی 1401 - 16:28

راشد الراشد از رهبران جنبش معارض بحرین و از دوستان نزدیک شهید آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان نحوه شهادت وی را یک جنایت وحشیانه توصیف کرد و گفت که قتل این روحانی برجسته توسط آل سعود نشان از ضعف این رژیم دارد.

العالم - بحرین

الراشد در نشست خبری که روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله نمر باقر النمر، شهید سهپبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس و با حضور تعدادی از روحانیون فعال در حوزه مقاومت و از اساتید حوزه علمیه شهر مقدس قم به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: تقارن سالروز شهادت این سه شهید اتفاقی نیست، هر سه در راه اسلام، عزت امت مسلمان و با شمشیر جنایتکاران به شهادت رسیدند؛ جنایتی که فراتر از زمان و مکان است و به نوعی هتک حرمت ادیان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله نمر از فقها و علمای بزرگ جهان اسلام بود، افزود: رژیم سعودی وی را وحشیانه به قتل رساند؛ فقط به جرم اینکه با شجاعت به بیان دیدگاه ها و عقاید خود پرداخت.

دکتر راشد به قتل رساندن آیت الله نمر را جنایتی ضد انسانی دانست که محکومیت آن از سوی جوامع بین الملل یک ضرورت بود، ادامه داد: نحوه شهادت شهید نمر و سکوت در مقابل آن، دروغ جوامع مدعی حقوق بشر را ثابت کرد و نشان داد که واکنش های واقعی در برابر این جنایت صورت نگرفته است.

این فعال حوزه مقاومت اضافه کرد: نحوه به قتل رسیدن شهید نمر نشان از استبداد و ظلم حاکمان عربستان دارد که به خاطر بیان نظرات بزرگان و فقها، اقدام به بریدن سر وی کردند.

به گفته راشد، گردن زدن شهید آیت الله نمر ثابت کرد که حکومت سعودی این نوع رفتارهای ضد انسانی و وحشیانه را با همه افرادی که مخالف آنها باشند، خواهند داشت.

آیت الله نمر پس از چهار سال زندان در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ (دوم ژانویه ۲۰۱۶) از سوی آل سعود گردن زده شد. این اقدام عربستان با موجی از اعتراضات مردم عربستان، مراجع و شیعیان جهان و سازمان های منطقه ای و بین المللی مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها