فراکسیون بدر عراق خواستار ارسال نتیجه تحقیقات ترور سردار سلیمانی به پارلمان شد

فراکسیون بدر عراق خواستار ارسال نتیجه تحقیقات ترور سردار سلیمانی به پارلمان شد
يکشنبه 11 دی 1401 - 17:16

فراکسیون بدر در عراق خواستار ارسال نتیجه تحقیقات درباره ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پارلمان این کشور و افشای نام افراد دخیل در این عملیات شد.

العالم - عراق

«مهدی تقی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» عراق، امروز (یکشنبه)، در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «المعلومه» خبر داد که این فراکسیون بار دیگر خواستار ارسال نتیجه تحقیقات درباره ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به پارلمان شده است.

مهدی تقی در این باره گفت: «به منظور برملا شدن زوایای پنهان پرونده ترور فرماندهان نصر برابر مردم عراق، این پرونده از اولویت‌های کار ماست».

رئیس فراکسیون بدر اضافه کرد: «از دولت خواسته می‌شود که نتیجه تحقیقات را به پارلمان ارسال کند تا حقایق و افراد دخیل در این عملیات بزدلانه مورد بررسی قرار گیرند».

تقی همچنین اشاره کرد: «در پرونده ترور فرماندهان نصر بسیار تعلل شده است و حتما باید حقایق برابر ملت عراق فاش شود و افرادی که نامشان در حادثه فرودگاه (ترور) آمده، بازخواست شوند».

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در ژانویه سال ۲۰۲۰ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد؛ اما اجرای این مصوبه در دولت پیشین عراق به طور کامل عملی نشد.

پربیننده ترین خبرها