جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن در سال ۲۰۲۲ به روایت آمار/ بیش از 3 هزار یمنی کشته یا مجروح شدند

جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن در سال ۲۰۲۲ به روایت آمار/ بیش از 3 هزار یمنی کشته یا مجروح شدند
يکشنبه 11 دی 1401 - 18:38

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» با اعلام آمار جنایات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی طی سال ۲۰۲۲ در یمن، از کشته و مجروح شدن بیش از سه هزار یمنی در این جنایات و هدف قرار گرفتن و تخریب تاسیسات زیربنایی این کشور خبر داد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش شبکه المسیره، این مرکز در گزارش خود اعلام کرد که به طور کلی جنایات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۲۲ منجر به کشته و مجروح شدن سه هزار و ۸۳ یمنی شده است.

برپایه این گزارش، ۶۴۳ نفر از این تعداد ازجمله ۱۰۲ کودک و ۲۷ زن به شهادت رسیده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: مجموع مجروحان در سال ۲۰۲۲، دو هزار و ۴۴۰ نفر شامل ۳۵۳ کودک و ۹۷ زن بوده است.

طبق این گزارش در سال ۲۰۲۲، عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز یک فرودگاه، یک بندر، ۲۲ نیروگاه و ژنراتور برق را هدف قرار دادند.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» در ادامه شمارش جنایات ائتلاف سعودی آورده است: ۴۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۳۳۴ مخزن و ایستگاه آب، ۵۷ تأسیسات دولتی، ۹۷۴ راه و پل، ۴ کارخانه، ۱۳ تانکر سوخت، ۲۲۹ مؤسسه تجاری، ۲۹ واحد مرغداری و دامداری، ۱۰۲۲ وسیله حمل و نقل، ۳ قایق ماهیگیری، ۳۷ فروشگاه مواد غذایی، ۵ بازار و ۹۵ کامیون حامل مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ توسط ائتلاف هدف قرار گرفته شده اند.

این مرکز همچنین گزارش داد که جنایات سعودی‌ها در سال ۲۰۲۲ در یمن شامل هدف قرار دادن ۱۴ هزار و ۳۶۷ خانه و تاسیسات دانشگاهی، ۱۳۴ مسجد، ۵ مرکز گردشگری، ۱۲ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۶۴ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۹۸۷ زمین کشاورزی، ۲ مرکز ورزشی، ۳ سایت باستان شناسی و ۷ مرکز رسانه‌ای می‌شود.

پربیننده ترین خبرها