زلال قرآن (1891)؛

تزکیه نفس و طهارت روح حاصل از انجام درست مناسک حج چه نقشی در حضور خالصانه انسان در پیشگاه الهی در قیامت دارد؟

تزکیه نفس و طهارت روح حاصل از انجام درست مناسک حج چه نقشی در حضور خالصانه انسان در پیشگاه الهی در قیامت دارد؟
سه شنبه 13 دی 1401 - 18:06

العالم - زلال قرآن

حج گزار باید با باور قلبی حقیقت آیات زیر:
1 – آیه 30 سوره مبارکه روم:
« فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّـهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّـهِ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ»

ترجمه: (پس تومستقیم روی به جانب آیین پاک اسلام آور در حالی که از همه کیشها روی به خدا آری، و پیوسته از طریق دین خدا که فطرت خلق را بر آن آفریده است پیروی کن که هیچ تغییری در خلقت خدا نباید داد، این است آیین استوار حق، و لیکن اکثر مردم (از حقیقت آن) آگاه نیستند).

2 – آیات 45 و46 سوره مبارکه حجر:
« إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ . ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ»
ترجمه: (البته اهل تقوا در باغها و نهرهای جاری خواهند بود. (به آنها خطاب شود که) شما با درود و سلام و با کمال ایمنی و احترام به بهشت ابد وارد شوید).

3 – آیات 88 و89 سوره مبارکه شعرا:
« يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ . إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّـهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ»
ترجمه: (آن روزی که مال و فرزندان (هیچ به حال انسان) سود نبخشند. و تنها آن کس سود برد که با دل با اخلاص پاک (از شرک و ریب و ریا) به درگاه خدا آید).

به یقین باورکند که اخلاص، پاکی و صدق نیت و قلب سلیم (دل پاک و مطهر از هرنوع آلودگی به کفر و شرک و نفاق، گناه و معصیت و اخلاق رذیله و...) از شرایط لازم برای ورود سرافرازانه به محضر حضرت حق سبحانه و تعالی ( چه در جریان اعمال حج و چه در صحنه محشر ) است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها