تمرین دریایی عربستان برای حفاظت از آرامکو + فیلم

شنبه 17 دی 1401 - 12:46

وزارت دفاع عربستان از انجام تمرین مشترک دریایی پنج روزه در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز در منطقه جبیل در شرق این کشور برای حفاظت از تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد که در آن عملیات مین روبی و مقابله با پهپادها و قایق های بدون سرنشین تمرین شد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری خلیج آنلاین، وزارت دفاع سعودی اعلام کرد که این تمرین نظامی به نام «تصدی ۵» (مقابله ۵) توسط ناوگان شرق نیروی دریایی سلطنتی عربستان و با مشارکت گارد مرزی وزارت کشور در منطقه شرق و شرکت نفتی آرامکو به نمایندگی وزارت انرژی و یک شرکت دیگر زیرمجموعه آرامکو در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز در جبیل برگزار شد.

وزارت دفاع سعودی هدف از این تمرین نظامی را حفاظت از خطوط حمل و نقل دریایی، مقابله با تهدیدات علیه تاسیسات نفتی، حفاظت از آزادی کشتیرانی دریایی و تقویت مفهوم اقدام و فعالیت مشترک در میان واحدهای شرکت کننده اعلام کرد.

این وزارتخانه افزود: تمرین نظامی شامل آموزش مقابله با مین های شناور، دفاع از تاسیسات حیاتی و میادین نفتی و مقابله با قایق های بدون سرنشین و پهپادها بود.

دریاسالار خالد بن مسیر الشمری فرمانده این تمرین نظامی گفت: هدف از این تمرین ارتقای آمادگی همه یگان‌های شرکت‌کننده، افزایش هماهنگی برای اقدام مشترک و ارتقای سطح هماهنگی و تبادل اطلاعات بین این واحدهاست.

وی افزود که هدف همچنین یکسان سازی مفهوم فرماندهی و ارتباطات برای تضمین امنیت و ایمنی تاسیسات حیاتی و میادین نفتی و تضمین آزادی کشتیرانی در آب های منطقه ای و اقتصادی در خلیج فارس است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها