تاخیر در اجرای پروژه مترو ریاض؛

کاربران توئیتر: بن‌سلمان منطقه را اینگونه به اروپا تبدیل می کند؟!

کاربران توئیتر: بن‌سلمان منطقه را اینگونه به اروپا تبدیل می کند؟!
يکشنبه 18 دی 1401 - 14:15

حساب کاربری «صوت الناس» با انتشار توئیت‌هایی، مراحل تاخیر در راه‌اندازی پروژه «مترو ریاض» را مستند کرد، در این شرایط كاربران توییتر می‌پرسند آیا بن‌سلمان اینگونه منطقه را به اروپا تبدیل می‌کند؟!

العالمعربستان

حساب کاربری "صوت الناس " در توئیتی درباره این موضوع نوشت: آغاز پروژه سال 2014 بود، زمانی که خالد بن بندر بن عبدالعزیز، فرماندار منطقه ریاض در آن زمان تاکید کرد که این پروژه ظرف 48 ماه یعنی در سال 2018، به ارزش کل حدود 22.5 میلیارد دلار (معادل حدود 84.4 میلیارد ریال) پایان خواهد یافت.

این حساب در توئیتی دیگر تأکید کرد: روزنامه الاقتصادیه سپتامبر 2018 اعلام کرد کار مترو ریاض «به صورت شبانه روزی توسط کارگران و مهندسانی انجام می شود که به دنبال تکمیل سریعتر پروژه و تحویل به موقع آن در پایان سال آینده [یعنی2019] هستند.»

در این خبر به هزینه پروژه مترو اشاره‌ای نشد.

این حساب در توئیتی دیگر یادآور شد: فهد الرشید، مدیر اجرایی هیات سلطنتی شهر ریاض ژانویه 2020 در مصاحبه با العربیه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، اعلام کرد عملیات احداث مترو در سال 2021 با هزینه ای بالغ بر 107 میلیارد ریال (یعنی بیش از 23 میلیارد بیشتر از بودجه اعلامی پروژه در سال 2014 عربستان سعودی) آغاز خواهد شد.

این حساب در پایان تاکید می کند: ما حق داریم نه تنها در مورد دلایل تاخیر پروژه که راه اندازی آن بیشتر از دوره ساخت قطار به طول انجامید، بلکه از افزایش ناگهانی بودجه این پروژه تعجب کنیم، همچنین این سوال مطرح است که در نبود انتخابات سالم چه کسی متخلفین را مجازات می‌کند و بر کار آنها نظارت دارد؟ پاسخ با خود شماست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها