رژیم صهیونیستی کارت تردد وزیر خارجه فلسطین را ضبط کرد

رژیم صهیونیستی کارت تردد وزیر خارجه فلسطین را ضبط کرد
يکشنبه 18 دی 1401 - 22:59

رژیم صهیونیستی در راستای مجازات مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل مراجعه به سازمان ملل، کارت تردد ویژه وزیر خارجه این تشکیلات را ضبط کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی کارت ویژه تردد (VIP) ریاض المالکی وزیر خارجه این تشکیلات را ضبط کرد.

دفتر المالکی اعلام کرد که مسئولان رژیم اشغالگر تصمیم خود در خصوص ضبط کارت VIP وزیر خارجه را بدون توجه به جایگاه او اجرایی کرده و کارت او را در حین بازگشت به اردن ضبط کردند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در حین ورود المالکی به کرانه باختری، به مدت ۳۰ دقیقه او را توقیف و کارت ویژه او را ضبط کرد.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این اقدام مسئولان صهیونیست را بخشی از اجرای تصمیم کابینه دانست.

«احمد الدیک» مشاور سیاسی المالکی نیز این اقدام صهیونیست‌ها را نقض آشکار قانون بین‌المللی، توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برشمرد.

المالکی در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها، آن را نقض قانون بین‌المللی دانست.

کارت VIP ویژه تردد مسئولان تشکیلات خودگردان، رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) و اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی جنبش فتح است که رژیم صهیونیستی به آن‌ها اعطا می‌کند و دارندگان این کارت آزادانه می‌توانند با خودروهای خود در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تردد کنند. رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار به بهانه‌های مختلف کارت این مسئولان را ضبط کرده است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا در واکنش به مراجعه تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری این رژیم، از اتخاذ پنج تصمیم علیه این تشکیلات خبر داد.

از جمله این تصمیمات بلوکه کردن دارایی‌ها تشکیلات خودگردان و اعطای بخشی از آن به صهیونیست‌ها برای جبران خسارت‌هایی که تل‌آویو مدعی است که فلسطینیان با اجرای عملیات‌هایی به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند.

تعلیق طرح‌های ساخت‌و ساز فلسطینیان در منطقه (ج) که ۶۰ درصد اراضی کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، محرومیت شخصیت‌های مهم فلسطینی از «امتیازات» که عمدتا شامل مجوزهای تردد است و نیز اتخاذ تصمیماتی علیه سازمان‌هایی در کرانه باختری به ادعای تل‌آویو برای «فعالیت‌های خصمانه» تبلیغ می‌کنند، از جمله این تصمیمات است.

پربیننده ترین خبرها