ادامه سناریوهای سخیف آمریکا: کشتی خودران مجهز به هوش مصنوعی در مسیر یمن را توقیف کردیم!

ادامه سناریوهای سخیف آمریکا: کشتی خودران مجهز به هوش مصنوعی در مسیر یمن را توقیف کردیم!
چهارشنبه 21 دی 1401 - 17:39

مسئولان جنایات ۸ سال اخیر علیه مردم صلح‌جو و مسلمان یمن، هر از چند گاهی داستان‌ها و ماجراهایی را روایت می‌کنند که نه‌تنها باعث مضحکه داغ‌دیدگان یمنی می‌شوند بلکه صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن به این جنایات و توجیه آن و قبل از هر چیز تلاش برای فرار از ننگ شکست و ناکامی‌ها در این کشور جنگ‌زده است.

العالم- درگوشی

تازه‌ترین روایت عجیب و غریب ائتلاف همه جانبه علیه یمن این است که روز سه‌شنبه- ۱۰ ژانویه- نیروی دریایی آمریکا یک کشتی چوبی سنتی که در حال قاچاق دو هزار و ۱۱۶ قبضه تفنگ سبک کلاشینکف بود را ضبط کرد که جداگانه در برزنت‌های سبزرنگ بسته‌بندی شده بودند.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا از بیان تمام این داستان مسخره غافل نشد و افزود گمان می‌رود که این کشتی از ایران رهسپار یمن بود تا به دست حوثی‌ها برسد.

نیروی دریایی آمریکا حق دارد که به توانایی خود در جلوگیری از شکست محاصره ملت یمن افتخار کند و یک کشتی حامل تسلیحات استراتژیک را کشف و ضبط کند که در حال حرکت به سمت یمن بود و توازن نظامی در جنگ یمن را به‌هم بزند.

همچنانکه ائتلاف عربی- بین‌المللی حق دارد به فناوری مدرن و پیشرفته خود در تحمیل محاصره علیه ملت یمن ببالد تا جایی که حتی یک کشتی ماهیگیری چوبی خودران که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حال حرکت بود!! نتوانست این محاصره را بشکند.

نکته مهم ماجرا این است که سخنگوی نیروهای آمریکایی علیرغم افشای تمام جزئیات این "کشف بزرگ" از جمله پیچیده شدن تفنگ‌ها در برزنت‌های "سبز رنگ"!!، اما از هویت طرفی که این "سلاح‌های مرگبار" را فرستاده، مطمئن نبود و لذا به این ادعای تکراری اکتفا کرد و گفت: معتقدم از ایران رهسپار بود.

بدیهی است که چنین سناریوهای سخیف هرگز واقعیت را تغییر نداده و نخواهد داد.

تاریخ ثبت خواهد کرد که ملت بی‌گناه یمن با بزرگ‌ترین ائتلاف نظامی مواجه شدند که در آن ابرقدرت‌ها و بیشتر کشورهای ثروتمند عربی مشارکت داشتند؛ جنگی که باعث شرکت‌های تسلیحاتی غرب برای فروش تسلیحات مرگبار به کشورهای متجاوز، با هم به رقابت بپردازند و به رغم اینکه، این جنگ بزرگ‌ترین فاجعه انسانی عصر حاضر را در یمن رقم زد ولی ملت یمن با مجهز شدن به سلاح ایمان و اراده، پیروز و سربلند از آن بیرون آمده‌اند و متجاوزان نیز برای سرپوش گذاشتن به این شکست، به سناریوهای سخیفی متوسل شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها