جدی بودن اختلافات داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی

جدی بودن اختلافات داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی
پنج‌شنبه 22 دی 1401 - 11:03

علی حیدر، کارشناس مسائل اسرائیل، تأکید کرد  راستگرایان جدید، انقلابی در  اردوگاه راست افراطی رژیم اشغالگر به وجود می آورند.

العالم فلسطین اشغالی

علی حیدر در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث" اظهار داشت: دیدگاه جریان راست صهیونیستی جدید در چند مورد نسبت به فلسطینی های کرانه باختری و کرانه باختری و فلسطینی های سال 48 و نهادهای داخلی رژیم مانند دیوان عالی، رسانه ها، پلیس و غیره با هم متفاوت است.

وی افزود:جناح راست مدعی است در طول سال‌ها، حاکم واقعی نبوده و اکنون فرصت و واقعیتی شکل گرفته که به آن اجازه می‌دهد پیشینه و آرمان‌های ایدئولوژیک خود را به شکل افراطی در فلسطین، برای فلسطینی‌های داخل و نهادهای صهیونیستی عملی کند. مسئله ای که تضادهای داخلی را بیشتر کرده و چپ ها، سکولارها، لیبرال ها و دیگران را برانگیخته است به گونه ای که جریان مخالف معتقد است هویت رژیم و جامعه مورد تهدید جدی است و این مسیرها و تحمیل برنامه ها و ایدئولوژی ها به تهدیدی واقعی برای «اسرائیل» چه از داخل و چه در روابطش با جهان تبدیل شده است یا حتی ممکن است باعث انفجارهای منطقه ای شود، به این معنی که رژیم اشغالگر در چارچوب این تحولات در برابر مرحله جدیدی است و می توان آن را مرحله ای از تضادهای درونی دانست.

پربیننده ترین خبرها