هشدار هواشناسی درباره بارش برف در تهران

هشدار هواشناسی درباره بارش برف در تهران
شنبه 24 دی 1401 - 16:51

اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به نفوذ سامانه بارشی نسبت به بارش برف در پایتخت هشدار سطح زرد صادر کرد.

العالم ـ ایران

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران در باره نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید از اواخر وقت شنبه (امروز 1401/10/24) تا پایان یکشنبه (1401/10/25) و بارش برف و باران، مه، وزش باد و کولاک برف در استان تهران به ویژه ارتفاعات هشدار داده شده است.

براساس این گزارش، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، یخ‌زدگی معابر کوهستانی، کولاک برف در محورهای کوهستانی و احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر نیز پیش بینی می شود.

در گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ و سوخت کافی)، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از احتمال خسارت ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری و جاده‌ای توصیه شده است.

بارش برف در تهران سنگین‌تر از برف قبلی خواهد بود

همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی در زمان حاضر به استان مرکزی رسیده است، این سامانه در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و جنوب زنجان فعال است که این بارش‌ها در کرمانشاه و لرستان به‌صورت برف و حجیم خواهد بود.

وی افزود: فردا علاوه بر استان‌های مذکور، بارش برف در تهران، البرز، قزوین، زنجان، قم و همدان آغاز می‌شود که در شهر تهران بارش برف بیشتر از بارش‌ برف قبلی خواهد بود و باعث بروز مشکلاتی برای تردد وسایل نقلیه خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد، همچنین فردا در استان گیلان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی شده است.

پربیننده ترین خبرها