انتقاد شدید فعالان سعودی از ستمگری بن سلمان

انتقاد شدید فعالان سعودی از ستمگری بن سلمان
دوشنبه 26 دی 1401 - 22:13

یک دادگاه سعودی عوض القرنی مبلغ سعودی را به اتهام جنایاتی از جمله داشتن حساب کاربری در توئیتر و استفاده از اپلیکیشن واتس آپ برای انتشار اخبار «خصمانه» ضد کشور به اعدام محکوم کرد، در حالی که عائض القرنی، مبلغی که در توئیت های خود از بن سلمان ولیعهد سعودی تمجید کرده است، زندگی عادی خود را دارد.

العالم _ عربستان سعودی

سازمان حقوق بشری «سند» سعودی که به دفاع از حقوق سیاسی و مدنی شهروندان این کشور می پردازد و در برابر بازداشت های خودسرانه در عربستان موضع می گیرد، اعلام کرد که یک دادگاه سعودی بر اساس اسنادی، عوض القرنی مبلغ دینی را به اتهام جنایاتی از جمله داشتن حساب کاربری در توییتر و و استفاده از اپلیکیشن واتس آپ برای انتشار «خصمانه» ضد کشور به اعدام محکوم کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین هم گزارش داد که اسناد دادگاه سعودی و جزئیات اتهامات ضد القرنی را دیده است. این اسناد را ناصر القرنی فرزند عوض القرنی در اختیار گاردین قرار داده است. وی سال گذشته از عربستان گریخت و در حال حاضر در بریتانیا زندگی می کند.

به گزارش گاردین، اسنادی که ناصر القرنی ارائه داده است، نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی داخل عربستان از زمانی که بن سلمان منصب ولیعهدی را بر عهده گرفته است، جرم محسوب می شود.

این روزنامه اشاره کرد که عوض القرنی، 65 ساله، سپتامبر 2017 بازداشت شد که آغاز سرکوب مخالفان به دست بن سلمان ولیعهد جدید به شمار می آید.

در همین زمینه، ترکی شلهوب، روزنامه‌نگار مخالف سعودی در توییتر نوشت: فرق است بین عوض و عائض، اولی جان خود را برای رضای خدا و دفاع از دین خود و مردم کشورش فدا می کند و دومی به دنبال جلب رضایت بن سلمان ظالم است!

شلهوب در توییت دیگری نوشت: "نه ذلیل و مطیع بود، نه تملق گوی مقامات، نه ثناگوی بن سلمان و نه ستایش کننده عادی سازی روابط! دکتر عوض القرنی به این دلیل دستگیر شد که صدایی تأثیرگذار و همتی بلند داشت".

1

پربیننده ترین خبرها