موج جدید سرکوبها در عربستان؛

روایت فرزند مبلغ سعودی از شرایط زندان پدرش

چهارشنبه 28 دی 1401 - 15:17

حامیان حقوق بشر و مخالفان سعودی هشدار دادند که مقامات این کشور سرکوب شدید علیه افراد منتقد دولت را از سر گرفته اند. اخبار واصله حاکی از آن است که دادستانی سعودی خواستار اعدام عوض القرنی واعظ و مبلّغ اسلامی به همراه تعدادی دیگر از وعاظ عربستانی شده است.

العالم - عربستان سعودی

شیخ سعید الغامدی با دیدن تصویری از شیخ عوض القرنی دوست بازداشت شده اش، درباره احساس قلبی اش نسبت به وی، ناراحتی اش از وضعیت موجود و فعالیت های مذهبی القرنی در طول زندگی اش صحبت کرد:

سعید الغامدیشیخ عوض القرنی در یکی از مصاحبه های خود گفت: من را از سخنرانی باز داشتند و از دانشگاه اخراج کردند و 16 سال تنها ماندم تا جایی که حتی یک نامه ننوشتم.

عوض القرنیدر همین زمینه، فرزند شیخ القرنی با انتشار کلیپی گفت: شیخ عوض القرنی در یکی از ملاقات ها به پسرانش شیرینی داد و پس از پایان ملاقات، اداره زندان آن شیرینی را نیز از آنها پس گرفت!

فرزند القرنیداستان زندگی شیخ القرنی نیز در فضای مجازی منتشر شده است؛ وی فعالیت مذهبی خود را از مساجد عسیر آغاز کرد و خطوط فکری اسلامی اش در آنجا شکل گرفت. این مبلغ سعودی با مدرک دکتری «اصول فقه» همواره درصدد خدمت به اسلام بود و در این راستا فعالیت نمود. وی در برنامه های بسیاری در ماهواره اعلام کرد که «رژیم صهیونیستی اشغالگر است و پیروزی از آن فلسطین خواهد بود.»:

داستان زندگی

پربیننده ترین خبرها