مشاور نظامی نتانیاهو صحت فیلم اسارت نظامی صهیونیست به دست حماس را تایید کرد 

مشاور نظامی نتانیاهو صحت فیلم اسارت نظامی صهیونیست به دست حماس را تایید کرد 
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 07:58

مشاور نظامی بنیامین نتانیاهو چهارشنبه شب فایل تصویری و اعتراض آبراهام منگستو نظامی اسرائیلی به رژیم آپارتاید در زندان جنبش حماس را که توسط گردان‌های شهید عزالدین قسام پخش شد، تایید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: آوی گیل مشاور نظامی بی بی و سرپرست هماهنگ کننده امور اسرای اسراییل تایید این فیلم را در دیدار با خانواده منگستو اعلام کرده است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، چند روز پیش فایل ویدئویی را از "آبراهام منگستو" اسیر صهیونیستی منتشر کرد.

منگستو در این ویدئو با شکایت از بی‌توجهی مقامات صهیونیست نسبت به وضعیت خود و دیگر اسرای صهیونیست می‌گوید: تا چه زمان ما باید این درد و رنج را تحمل کنیم، آیا کابینه اسرائیل به فکر ما نیست؟

خانواده این نظامی زندانی در بیانیه‌ای در واکنش به ویدئوی منتشر شده از وی اعلام کرد: ما این ویدئو را چندین بار مرور کردیم و این نشان می‌دهد که او همچنان زنده است و کابینه باید برای بازگرداندن او به خانه‌اش وارد عمل شود. این نخستین بار است که او را پس از چند سال اسارت می‌بینیم.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد که حال او کاملا خوب است و مورد مداوا قرار می گیرد و دلیلی وجود ندارد که بیش از این در آنجا (غزه) باقی بماند.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، چهار نظامی اسرائیلی به نام‌های "آبراهام منگستو"، "هشام السید"، "هدار گلدن" و "شائول آرون" را از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده بود که هدار گلدن و شائول آرون دو نظامی اسیر صهیونیست در غزه کشته شده اند و گردان های قسام اجساد آن‌ها را در اختیار دارد اما این گردان نهم مردادماه تحت عنوان «دولت شما دروغ می‌گوید»، تصویری از این دو نظامی اسیر رژیم صهیونیستی در غزه را منتشر کرد.

پربیننده ترین خبرها