تظاهرات خشونت آمیز در مرکز شهر آتلانتا در پی قتل یک فعال محیط زیست

تظاهرات خشونت آمیز در مرکز شهر آتلانتا در پی قتل یک فعال محیط زیست
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 08:10

دست‌کم شش نفر در جریان تظاهرات خشونت‌آمیز در مرکز آتلانتا بازداشت شدند.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، اعتراضات شنبه شب در مرکز شهر آتلانتا در پی کشته شدن یک فعال محیط زیست که چند روز پیش بر اثر شلیک پلیس جان خود را از دست داد، به خشونت کشیده شد. مقامات مدعی هستند این جوان 26 ساله به یک سرباز ایالتی شلیک و او را مجروح کرد.

فعالان نقابدار که لباس سیاه پوشیده بودند، در مقابل آسمان خراشی که بنیاد پلیس آتلانتا در آن قرار دارد، سنگ پرتاب کردند و با روشن کردن آتش، شیشه های بزرگ آن را شکستند. آنها سپس یک خودروی پلیس را آتش زدند در حالی که گردشگران حیرت زده از محل پراکنده می‌شدند. در آن زمان، پنجره های بیشتری شکسته و شعارها و تصاویری علیه پلیس بر روی دیوارها نوشته شد.

معترضان، زیرمجموعه‌ای از صدها تظاهرکننده بودند که گرد هم آمدند و در مسیر خیابان معروف پیچتری در آتلانتا راهپیمایی کردند تا برای مرگ این فعال محیط زیستی سوگواری کنند.

او روز چهارشنبه در حالی کشته شد که مقامات گروه کوچکی از معترضان را از محل یک مرکز آموزشی ایمنی عمومی در منطقه آتلانتا که فعالان آن را «شهر پلیس» می‌نامند، خارج کردند.

اداره تحقیقات جورجیا گفته است که این فرد پس از تیراندازی و زخمی کردن یک سرباز دولتی، توسط افسران کشته شد، اما فعالان روایت مقامات را از وقایع زیر سوال برده و آن را «قتل» خواندند و خواستار تحقیقات مستقل شدند.

دارین شیربام، رئیس پلیس آتلانتا، در یک کنفرانس خبری گفت مقامات روز شنبه شش نفر را دستگیر کردند و مواد منفجره را پس از آسیب رساندن معترضان به اموال در امتداد خیابان پیچتری، راهروی هتل ها و رستوران ها، کشف کردند. او افزود مقامات خشونت را در دو بلوک متوقف کردند و هیچ یک از شهروندان یا مأموران اجرای قانون آسیب ندیدند.

پربیننده ترین خبرها