عراق: برای توسعه همکاری با ناتو جدی هستیم

عراق: برای توسعه همکاری با ناتو جدی هستیم
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 02:14

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق سه شنبه شب گفت که دولت بغداد برای تقویت همکاری با سازمان نظامی پیمان آتلانتیکشمالی ( ناتو) در جهت افزایش ظرفیت‌ها و توانایی امنیتی‌ کشور جدی است.

العالم - عراق

به گزارش از خبرگزاری "واع" عراق، الاعرجی این سخنان را عصر سه شنبه در دیدار با «استوارت مانش» Stuart Munsch فرمانده نیروهای مشترک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هیأت همراه وی در بغداد گفته است.

واع گزارش داد که دو طرف در این دیدار، اقدامات ناتو در عراق و راه های تقویت همکاری و مشارکت با یکدیگر در زمینه های آموزشی، مشاوره و توسعه ظرفیت ها را بررسی کردند.

الاعرجی در این دیدار با اشاره به تاکید «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بر همکاری با ناتو، افزود: دولت کنونی عراق حمایت همه گروه‌های سیاسی را داراست و بغداد جدی است که برای توسعه مهارت‌ها و توانایی های نیروهای امنیتی و نظامی، روابط خود با ناتو را تقویت کند.

وی ادامه داد: زمینه های همکاری با ناتو بویژه در حوزه امنیت سایبری بسیار گسترده است، چرا که این سازمان دارای تجربه زیادی در این زمینه بوده که می توان از آن بهره برد.

فرمانده نیروهای مشترک ناتو نیز گفت: این سازمان برای تقویت توانایی نهادهای نظامی و امنیتی عراق، همکاری بسیار خوبی با بغداد دارد.

وی افزود: این سازمان به دنبال یک شراکت بلندمدت بوده و این مسأله در راستای منافع هر دو طرف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها