کلمبیا درخواست آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین را نپذیرفت

کلمبیا درخواست آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین را نپذیرفت
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 06:17

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا گفت که کشورش درخواست آمریکا برای ارسال سلاح‌های ساخت روسیه به اوکراین را رد کرده است.

العالم - آمریکا

پترو که برای شرکت در هفتمین اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) به آرژانتین سفر کرده است، سه‌شنبه در پاسخ به خبرگزاری تاس گفت: سلاح‌های روسی ما در این مناقشه برای اوکراین استفاده نخواهند شد.

وی افزود: در جریان گفت‌وگویی که با ژنرال لورا ریچاردسون (رئیس فرماندهی جنوبی آمریکا) و سایر مقام‌های آمریکایی داشتم به من گفتند که بدلیل ناتوانی کلمبیا در نگه‌داری سلاح‌های ساخت روسیه، این تسلیحات آماده انتقال بوده و به اوکراین فرستاده شوند.

در همین حال، رسانه‌های غربی گزارش دادند که آلمان و آمریکا تصمیم گرفته‌اند تانک‌های مدرن به اوکراین بدهند.

رسانه‌های آلمانی سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که دولت آلمان تصمیم گرفته است تا یک گروه از تانک لئوپارد ۲ ای۶ را به اوکراین ارسال کند.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی گفت که جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم واشگتن برای ارسال تانک آبرامز به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

همچنین دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که شرکای اروپایی کی‌یف در حال گفت‌وگو بر سر ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به این کشور هستند.

برخی از کشورهای غربی خواستار پایان دادن به کمک‌های نظامی به کی‌یف هستند و هشدار می‌دهند که عرضه تسلیحات جدید می‌تواند منجر به درگیری جهانی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها