روسیه تصمیم آلمان برای ارسال تانک به اوکراین را محکوم کرد

روسیه تصمیم آلمان برای ارسال تانک به اوکراین را محکوم کرد
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 16:25

تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های پیشرفته به اوکراین انتقاد روسیه و خشنودی کشورهای غربی را به همراه داشت.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه گفت برلین تانک‌های لئوپارد 2 را به اوکراین می‌فرستد و ارسال آنها از کشورهای شریک را نیز تایید می‌کند. روسیه تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین را مدرکی مبنی بر تشدید درگیری توسط غرب می داند.

سفارت روسیه در آلمان در این خصوص گفت تصمیم برلین به این معنا است که این کشور از «مسئولیت تاریخی خود در قبال روسیه» ناشی از جنایات نازی ها در جنگ جهانی دوم چشم پوشی می کند. سفارت روسیه در بیانیه خود افزود این تصمیم درگیری را به سطح جدیدی افزایش می دهد.

کرملین پیشتر گفته بود تانک های جنگی آبرامز که توسط ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده شده است، «خواهد سوخت» و محموله های پیشنهادی را یک «حماقت گران قیمت» توصیف کرد.

این در حالی است که تصمیم آلمان با استقبال برخی از کشورهای غربی مواجه شده است. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از تصمیم آلمان ابراز خشنودی کردند. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان نیز از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به دلیل اتخاذ این تصمیم تشکر کرد. او در توییتی نوشت: «از شما صدر اعظم آلمان متشکرم. تصمیم برای ارسال لئوپارد به اوکراین گام بزرگی برای متوقف کردن روسیه است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها