امارات، فرانسه و چین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درخصوص یورش صهیونیست‌ها به جنین شدند

امارات، فرانسه و چین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درخصوص یورش صهیونیست‌ها به جنین شدند
جمعه 7 بهمن 1401 - 01:06

فرانسه ، چین و امارات متحده عربی خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در خصوص تحولات اخیر و یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شدند.

العالم-اروپا

هیأت دیپلماتیک امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد روز جمعه این خبر را در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرده است.

این خبر همزمان با افزایش شهدای یورش ارتش اسرائیل به خاک فلسطین به ۱۰ نفر روی می‌دهد که ۹ نفر از آنان در اردوگاه جنین به شهادت رسیدند.

در بیانیه امارات آمده است که این کشور به همراه فرانسه و چین برگزاری جلسه فوری و پشت درهای بسته در روز جمعه درباره تحولات جنین را خواستار شدند.

دولت ابوظبی همچنین درخواست کرده است که به ارزیابی " تور وینسلاند" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در این زمینه گوش داده شود.

به دنبال این یورش وحشیانه به جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

شمار زیادی از نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و برق اردوگاه را قطع کرده و به نیروهای امدادرسان فلسطینی اجازه ورود ندادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که گارد ویژه نظامیان صهیونیست وارد شهر جنین شدند که توسط نیروهای مقاومت فلسطین شناسایی شده و در ادامه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف آغاز شد و صدای تیراندازی و انفجار شنیده شده است.

حمله روز پنجشنبه نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، شدیدترین عملیات نظامی رژیم نامشروع تل آویو از زمان تشکیل کابینه افراطی نتانیاهو در پایان ماه گذشته میلادی و خونین‌ترین عملیات آن در اردوگاه جنین در چند سال گذشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها