تغییر تاکتیک های رزمی روسیه در جنگ اوکراین

پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 19:45

نبرد در حومه شهر استراتژیک «باخموت» در دونتسک شرق کشور اوکراین در حال تشدید و مسکو به دنبال کنترل آن است. در همین حال، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نسبت به وضعیت سخت میدانی در خطوط مقدم و دفاعی این کشور در مناطق شرقی هشدار داد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم، نبردهای شدیدی در شهر استراتژیک «باخموت» در دونتسک در شرق اوکراین در حال رخ دادن است.

گزارش ها از آن منطقه و نیز اعتراف کی یف، حکایت از پیشرفت نظامی روسیه، به به ویژه در بخش شرقی و شمالی دارد. ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین می گوید با تشدید حملات نیروهای روسی، وضعیت در خطوط مقدم در شرق کشور اوکراین سخت تر می شود.

زلینسکی گفت: «با افزایش عملیات آفندی و تمام عیار اشغالگران در جبهه شرق کشورمان، شرایط سخت‌تر شده است، روس‌ها تلاش می‌کنند به دستاوردهایی دست یابند که بتوانند در اولین سالگرد شروع این جنگ (24 فوریه) به آن ببالند و افتخار کنند».

وزارت دفاع اوکراین با اشاره به تلاش نیروهای روسی برای شکستن خطوط دفاعی اوکراین در شهر استراتژیک «لیمان»، اظهار داشت: «مهاجمان روسی علیرغم متحمل شدن خسارات سنگین، به حملات خود در بخش‌های باخموت، آودیوکا و نووپاولوکا ادامه می‌دهند.»

همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور مکان های مهمی را تصرف کرده و انبار اسلحه و مهمات نیروهای اوکراینی را در دونتسک منهدم کرده اند.

نیویورک تایمز آمریکا در مورد پیشرفت روسیه نوشت که روس ها تاکتیک های رزمی خود را برای شکستن خطوط دفاعی اوکراین تغییر داده اند و بر نیروی انسانی به جای نیروی هوایی تکیه می کنند.

در حالی که نبردها در صحنه، شتاب و شدّت بیشتری یافته است، مقامات ایالات متحده از تمایل کشورشان برای ارائه بسته کمک نظامی جدید به کی یف به ارزش دو میلیارد و دویست میلیون دلار صحبت کرده و خاطرنشان کردند که این بسته برای اولین بار شامل موشک های دوربرد می شود. وال استریت ژورنال امکان ارائه بمب های هوشمند دوربرد کی یف را رد نکرد.

مسکو بلافاصله به اظهارات مقامات آمریکایی پاسخ داد و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این اقدام را بسیار کم اهمیت خواند اما در عین حال هشدار داد که تامین این نوع موشک برای کی یف، درگیری ها را تشدید خواهد کرد.

روسیه همچنین رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت تحویل تسلیحات به اوکراین، پاسخ نظامی خواهد داد؛ این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو اعلام کرد در حال بررسی این موضوع است.

پربیننده ترین خبرها