ادعای نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: پوتین قول داد زلنسکی را نکشد

ادعای نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: پوتین قول داد زلنسکی را نکشد
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 12:08

نفتالی بنت در مصاحبه‌ای مدعی شد پوتین به او قول داده بود زلنسکی را نمی‌کشد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از آسوشیتدپرس، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که برای مدت کوتاهی به عنوان میانجی در آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین فعالیت می‌کرد، ادعا کرد از رئیس جمهور روسیه این قول را دریافت کرده بود که همتای اوکراینی خود را نکشد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین، در هفته‌های نخست منازعه به یک میانجی غیرمنتظره تبدیل شد و یکی از معدود مقاماتی بود که در ماه مارس گذشته به مسکو سفر و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

بنت در یک مصاحبه 5 ساعته که به موضوعات متعدد دیگری نیز پرداخته و متن آن در فضای مجازی منتشر شده است، می گوید از پوتین پرسیده است که آیا قصد کشتن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را دارد یا خیر.

بنت مدعی شد: «"من پرسیدم برنامه چیست؟ آیا قصد کشتن زلنسکی را دارید؟ او گفت من زلنسکی را نمی کشم. سپس به او گفتم باید بفهمم که شما به من قول می دهید این کار را انجام نمی دهید. او گفت من قصد ندارم زلنسکی را بکشم.»

بنت گفت پس از آن با زلنسکی تماس گرفت تا او را از قول پوتین مطلع کند.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: "گوش کن، من از جلسه بیرون آمدم، او (پوتین) تو را نمی کشد. زلنسکی پرسید مطمئنی؟ من گفتم 100 درصد او تو را نخواهد کشت.»

بنت مدعی شد پوتین طی میانجیگری او از وعده‌اش برای خلع سلاح اوکراین صرف نظر کرد و زلنسکی نیز قول داد به ناتو نپیوندد.

البته اقدامات ادعایی نفتالی بنت - با تجربه‌ای اندک در عرصه بین‌المللی - ثمربخش نبود و او نتوانست به کاهش درگیری‌ها کمک کند.

پربیننده ترین خبرها