بایدن شرکت های شبکه‌های اجتماعی را به استثمار کودکان متهم کرد

بایدن شرکت های شبکه‌های اجتماعی را به استثمار کودکان متهم کرد
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 08:56

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی موسوم به «وضعیت کشور» خود بار دیگر به انتقاد از شرکت‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از قانون‌گذاران آمریکایی خواست تا چگونگی فریب کودکان توسط شرکت‌های رسانه‌ ای و شبکه‌های اجتماعی و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها را محدود کنند. او این شرکت‌ها را به انجام آزمایش «برای کسب سود» بر روی جوانان کشور متهم کرد.
بایدن در جریان سخنرانی موسوم به "وضعیت کشور" خود در جلسه مشترک کنگره گفت: «ما در نهایت باید شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را برای آزمایشی که به منظور سودجویی روی فرزندانمان انجام می‌دهند، پاسخگو کنیم.»
او افزود: «و زمان آن فرا رسیده است که قوانین فرا‌حزبی برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین، ممنوعیت تبلیغات هدفمند برای کودکان و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای داده‌های شخصی که شرکت‌ها از همه ما جمع‌آوری می‌کنند، تصویب کنیم.»
اظهارات بایدن، که تشویق شدید اعضای هر دو حزب را به همراه داشت، آخرین ضربه او بر پیکره شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های کلان محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهور با تاکید بر خطراتی که رسانه‌های اجتماعی برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند، ماه گذشته از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها خواست تا از سال‌ها بن‌بست سیاسی عبور و قوانینی را تصویب کنند که قدرت غول‌های فناوری مستقر در ایالات متحده - اپل، گوگل، آمازون و فیس‌بوک - را مهار کند.
بایدن بارها از حفاظت بیشتر از حریم خصوصی آنلاین افراد و اطلاعات شخصی آنها حمایت کرده است.
ایالات متحده در تدوین قوانین مدرن تری برای مهار قدرت بزرگترین شرکت های فناوری، از دولت های اروپا و آسیا عقب افتاده است.

پربیننده ترین خبرها