تظاهرات در سراسر فرانسه در اعتراض به طرح دولت برای اصلاحات بازنشستگی

تظاهرات در سراسر فرانسه در اعتراض به طرح دولت برای اصلاحات بازنشستگی
شنبه 22 بهمن 1401 - 13:47

انتظار می‌رود صدها هزار فرانسوی امروز برای اعتراض به برنامه اصلاحی دولت در حوزه بازنشستگی به خیابان‌ها بیایند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، انتظار می رود صدها هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در سراسر فرانسه شرکت کنند. معترضان به دنبال تشدید فشار بر دولت به دلیل برنامه هایش برای طولانی تر کردن کار مردم پیش از بازنشستگی هستند.

پس از سه روز اعتصاب سراسری از آغاز سال، اتحادیه‌ها امیدوارند مردم در برنامه‌های اعتراضی امروز به شکلی گسترده حضور یابند. در آخرین اعتراض به برنامه بازنشستگی دولت بیش از 1 میلیون فرانسوی مشارکت کردند.

لوران برگر، رئیس اتحادیه CFDT، بزرگترین اتحادیه کشور، در این خصوص گفت: «انتظار تعداد زیادی از مردم را دارم. ما باید بسیار زیاد باشیم. «حدود 250 تظاهرات در سراسر کشور برای امروز برنامه ریزی شده است. این یک نوع تحقیر (از طرف دولت) است. هیچ پاسخی برای جنبش (اجتماعی) وجود ندارد و باید پاسخی بگیریم.»

فرانسوی‌ها بیشترین تعداد سال را در بین کشورهای OECD در دوران بازنشستگی می‌گذرانند - مزیتی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریتی قابل توجه تمایلی به کنار گذاشتن آن ندارند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید این اصلاحات برای تضمین دوام سیستم بازنشستگی «حیاتی» است.

اعتراضات روز شنبه اولین اعتراضات آخر هفته است که کارگران در آن نیازی به اعتصاب یا گرفتن مرخصی برای راهپیمایی ندارند. آنها همچنین پس از اولین هفته بحث در مورد قانون بازنشستگی در پارلمان به خیابان‌ها می‌آیند.

اپوزیسیون هزاران اصلاحیه را پیشنهاد کرده است تا بحث را در پارلمان پیچیده کند تا در نهایت دولت وادار شود این لایحه را بدون رای پارلمان و از طریق صدور فرمان تصویب نماید، اقدامی که به طور بالقوه می تواند سایر برنامه‌های ماکرون را تضعیف کند. او در آوریل 2022 بار دیگر برای پنج سال به سمت رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها