هتک حرمت مسجد النبی؛ بن سلمان برای اماکن مقدس چه در سر دارد؟

هتک حرمت مسجد النبی؛ بن سلمان برای اماکن مقدس چه در سر دارد؟
شنبه 22 بهمن 1401 - 19:40

نیازی به ذکر حرمت، قداست و عظمت اماکن مقدس برای مسلمانان نیست، به ویژه دو مکان مقدس روی زمین، حرم مکه مکرمه و حرم مسجد نبوی در مدینه منوره که همانند خورشید در روشنایی روز بر همگان آشکار است و حرمت آن دو از جمله اصول بدیهی است که هیچ مسلمانی، صرف نظر از اختلافات مذهبی، در آن شک و تردیدی ندارد.

العالم _ کشکول

شکسته شدن حرمت اماکن مقدس در سرزمین وحی، در دوران محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و با توجه به سیاست های لجام گسیخته او موجب نگرانی بسیار شده است.

به نظر می رسد اولین و آخرین هدف گسترش پدیده ولنگاری و انحطاط اخلاقی در جامعه عربستان که تحت تأثیر برنامه های تفریحی و سرگرمی به رهبری ولیعهد سعودی مشاهده می شود، ضربه زدن به قداست اماکن اسلامی در جزیرة العرب و تبدیل آنها به جاذبه های گردشگری است تا جایی که حتی «اسراییلی ها» جرأت کردند وارد مکه و مدینه شوند در همین حال برپایی جشنواره های ضداخلاقی که در آن گروه های موسیقی غربی که به کارهای خلاف اخلاق و فحشا مشهورند، همانند غده ای سرطانی در سعودی در حال گسترش است،

به عنوان مثال می توان به گزارشی اشاره کرد که شبکه 13 «اسرائیل» سال گذشته از گیل تماری خبرنگار خود پخش کرد که با خودروی خویش به راحتی در مکه در حال تردد بود و وارد مسیری شد که ویژه مسلمانان است و به همراه زائران از کوه عرفات بازدید کرد.

نکته خنده دار این است که مقامات سعودی که به روزنامه نگار «اسرائیلی» اجازه دیدار از مکه را داده اند، مسلمانانی را که بدون مجوز برای انجام عمره عازم این شهر مقدس می شوند، 10 هزار ریال جریمه می کنند!!.

چند روز پیش ویدئویی در شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن دو دختر بدون حجاب در صحن مسجد نبوی (ص) دیده می شدند و یک مامور امنیتی در حال صحبت با آنها بود. در این ویدئو دختری که موی طلایی داشت، یک عبای عربی و یک روسری سفید را از کیسه ای که روی شانه خود حمل می کرد، بیرون آورد و آن دو را پوشید.

این ویدئو واکنش‌های خشم آلودی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت به گونه ای که سازمان امور مسجد نبوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود این دو دختر غیرمسلمان به صحن‌های مسجد به اشتباه اتفاق افتاده است.

این بیانیه با این حال افکار عمومی سعودی را قانع نکرد، زیرا برخی از فعالان در واکنش به این موضوع گفتند که دختر یاد شده از حرمت اماکن متبرکه آگاه بوده و به همین دلیل با خود عبا به همراه داشته است، همان گونه که مسجد النبی مکان ناشناخته ای نیست که وی آن را نشناسد.

در این میان عده ای هم تعجب کردند که چگونه این دو دختر از تمام نقاط امنیتی عبور کرده و به صحن مسجد النبی رسیده اند و چرا مامور امنیتی برخلاف رفتار معمول، این همه با ملایمت و مهربانی با آن دو برخورد کرده است؟

کاملا واضح است که این حادثه چیزی جز یک اقدام آزمایشی برای سنجش واکنش افکار عمومی سعودی نیست یعنی مسئولان این کشور به عمد ملایمت نشان می دهند تا چنین صحنه هایی آشنا و عادی به نظر برسد تا سعودی ها به نقطه بی مبالاتی برسند و در نتیجه مقدمات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم شود.

پربیننده ترین خبرها