کیودو: چین به دنبال سه‌برابر کردن زرادخانه هسته‌ای خود است

کیودو: چین به دنبال سه‌برابر کردن زرادخانه هسته‌ای خود است
شنبه 22 بهمن 1401 - 20:17

یک خبرگزاری ژاپنی در گزارشی مدعی شد که چین قصد دارد تا سال 2035 تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به 900 عدد برساند.

العالم - آسیا

خبرگزاری کیودوی ژاپن روز شنبه مدعی شد که چین قصد دارد حجم زرادخانه هسته‌ای خود را سه برابر کرده و تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را تا سال 2035 به 900 عدد برساند.

این خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشت که برنامه توسعه زرادخانه هسته‌ای چین که توسط ارتش آزادی بخش چین توسعه یافته، توسط «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نیز مورد تایید قرار گرفته است.

در این گزارش اشاره شده است که این گام چین به دلیل تشدید تنش‌ها با آمریکا و همچنین اوضاع جزیره تایوان اتخاذ شده است.

کیودو نوشت که انتظار می‌رود افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین طی دو مرحله صورت بگیرد. مرحله نخست در صدمین سالگرد تاسیس ارتش آزادی بخش چین در سال 2027 خواهد بود که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین به 550 عدد خواهد رسید و تا سال 2035 نیز انتظار می‌رود که تعداد این کلاهک‌ها به 900 عدد برسد.

از سوی دیگر هفته پیش روزنامه «سانکی» (Sankei) به نقل از منابع آگاه از روابط ژاپن و ایالات متحده آمریکا گزارش کرد که واشنگتن بعنوان طرح تقویت دفاع در مقابل چین در امتداد دریای چین شرقی و جنوبی، به ژاپن پیشنهاد داده که موشک‌های میان‌برد در این کشور مستقر کند.

به گزارش فارس، بنا بر این گزارش، استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن احتمالاً شامل تسلیحات فراصوتی دوربرد و موشک کروز تاماهاوک نیز می‌شود.

این روزنامه بدون آن‌که اشاره‌ای به نام منابع آگاه کند، گفت که توکیو آماده است تا بحث جدی را برای پذیرش این پیشنهاد ایالات متحده آغاز کند.

روزنامه سانکی بدون آن‌که به محل دقیقی که آمریکا به دنبال استقرار نیروها و تسلیحات خود است، اشاره کند، ادامه داد که ژاپن احتمالاً جزیره «کیوشو» واقع در جنوب ژاپن را برای استقرار احتمالی تجهیزات آمریکا مورد بررسی قرار می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها