گزارش خبرنگار العالم؛ قربانیان زلزله ترکیه به 22 هزار نفر رسید/ افزایش شمار کشته های زلزله ترکیه و سوربه به بیش از 25 هزار نفر

شنبه 22 بهمن 1401 - 20:48

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که تعداد قربانیان زلزله ترکیه به 22 هزار نفر و شمار مجروحان به 80 هزار نفر رسیده است هرچند با توجه به کاهش امیدها به نجات بازماندگان احتمال می رود تعداد قربانیان این زلزله بیشتر نیز شود.

العالم _ ترکیه

نضال البرعی خبرنگار شبکه العالم در ترکیه خاطرنشان کرد: شماری از اجساد قربانیان که زیر آوار جان باخته اند، با آمبولانس به بیمارستان ها منتقل شده و برای دفن آماده می شوند.

در همین حال وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده که شمار قربانیان زلزله در این کشور تا کنون به 22 هزار و 327 نفر رسیده است.

خبرنگار از مشارکت یک تیم امداد و نجات از فیلیپین در نجات فردی در زیر آوار از طریق سنسورهای تشخیص از راه دور خبر داد وی افزود آنان در تلاش هستند این فرد را نجات دهند.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار رسمی که امروز (شنبه) اعلام شد، تا کنون بیش از 25 هزار نفر در زلزله‌ دوشنبه گذشته ترکیه و سوریه جان خود را از دست داده اند.

در همین حال گذرگاه آلیکان در استان ایگدیر بین ارمنستان و ترکیه برای اولین بار در 35 سال گذشته به منظور امکان عبور کمک های بشردوستانه پس از زلزله ای که در این منطقه رخ داد، بازگشایی شد و پنج کامیون مملو از کمک برای آسیب دیدگان زلزله ترکیه و سوریه از این گذرگاه عبور کردند.

پربیننده ترین خبرها