زاخارووا : غرب جامعه جهانی و مردم اوکراین را فریب داد

زاخارووا : غرب جامعه جهانی و مردم اوکراین را فریب داد
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 04:32

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سیاستمداران غرب در زمینه اهداف توافقنامه مینسک ، جامعه جهانی ، شورای امنیت و مردم اوکراین را فریب دادند.

العالم - اروپا

زاخارووا در برنامه حق دانستن در کانال TVC افزود: آلمان، فرانسه و اوکراین در ابتدا در قراردادهای مینسک اهدافی برخلاف آنچه که به کشورهای خود، اروپا و کل جهان وعده داده بودند، در سر داشتند.

توافقنامه مینسک برای پایان دادن به جنگ در منطقه دونباس در سال ۲۰۱۴ با میانجیگری رهبران فرانسه ، آلمان ، توسط اوکراین، فدراسیون روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا نوشته و سال بعد پس از گفت و گوهای گسترده توسط سران وقت جمهوری دونتسک و لوهانسک امضا شد.

وی گفت، آنان به رژیم کی یف زمان دادند تا دوباره مسلح شود. و این بدان معنی است که آنها در ابتدا قصد داشتند جامعه بین المللی را فریب دهند و مقاصد خود را اعلام کنند، چیزی کاملاً متفاوت در ذهن داشتند. و این یک طراحی کاملاً متفاوت بود که به نظر من نیازمند اصلاح در فضای قانونی است.

به گفته زاخارووا، این مساله به یک جعل و فریب واقعی در مقیاس جهانی تبدیل شده است و به امنیت جهانی ضربه زد.

پیش از این، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری سابق اوکراین گفته بود که توافقنامه ی مینسک که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، اصلاح نیروهای مسلح اوکراین و تشکیل ائتلاف بین المللی علیه روسیه را امکان پذیر کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان پیشتر در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی د زیت ، توافقنامه ی مینسک را "تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی تر شدن" دانست.

به گفته او، "برای همه روشن بود" که درگیری متوقف شده است و مشکل حل نشده است، "اما این چیزی است که به اوکراین زمان بسیار ارزشمندی داد

زاخارووا گفت : بعدها، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور وقت فرانسه، که در مذاکرات برای اجرای توافق‌ مینسک نیز شرکت داشت، سخنان مرکل را تأیید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها