سفیر روسیه: لندن برای مصادره اموال بلوکه‌شده مسکو آماده می‌شود

سفیر روسیه: لندن برای مصادره اموال بلوکه‌شده مسکو آماده می‌شود
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 12:32

سفیر مسکو در انگلیس ضمن اشاره به احتمال اخراج دیپلمات‌های روس از لندن، گفت که احتمال ارسال تانک‌های انگلیسی به اوکراین در ماه‌های مارس و آوریل وجود دارد.

العالم - اروپا

در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای اروپایی و اعمال تحریم‌های گسترده بر مسکو، اکنون از آماده شدن انگلیس برای مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه خبر می‌رسد.

«آندری کِلین» سفیر روسیه در لندن امروز (دوشنبه) هشدار داد که احتمال اخراج دیپلمات‌های بیشتر از انگلیس و اقدام لندن برای مصادره اموال مسدود شده مسکو وجود دارد.

کلین در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، گفت: «درباره اخراج‌ها، اینکه ممکن است هر غافلگیری برای سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین آماده شده باشد را رد نمی‌کنم. ما می‌دانیم که تدارکات انجام شده و اینکه چه دردسرهایی خواهیم داشت».

وی با بیان اینکه دولت انگلیس برای مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه آماده می‌شود، توضیح داد: «با اینکه همه در کشورهای غربی می‌دانند چنین کاری غیرقانونی است و هیچ مبنای حقوقی هم ندارد، ولی منطق منحرف [غرب] این است که باید قانونی برای این کار ابداع کرد».

این دیپلمات روس با بیان اینکه انگلیسی‌ها در حال تعامل با اتحادیه اروپا و آمریکا برای مصادره اموال مسدودی روسیه هستند، اظهار داشت که پیش از این هم اولین اقدام آنها در توقیف اموال رخ داده است.

ریانووستی همچنین به نقل از کلین نوشت که احتمال ارسال تانک‌های انگلیسی چلنجر-۲ به اوکراین در ماه‌های مارس و آوریل وجود دارد.

سفیر مسکو در لندن در این‌باره گفت :‌«چلنجر۲ یک خودروی [زرهی] پیچیده و سنگین است. نظامیان اوکراینی در حال آموختن کار با آن در انگلیس هستند. فعلا زمانی برای ارسال تعیین نشده البته تدارکاتی انجام شده تا در ماه‌های مارس و آوریل ارسال شوند».

پیش از این نیز روزنامه «تلگراف» گزارش داده بود که مقام‌های صنایع نظامی انگلیس در حال گفتگو با همتایان اوکراینی خود درباره طرح‌هایی برای تولید تسلیحات انگلیسی در این کشور هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها