گزارش خبرنگار العالم از کمبود امکانات ترکیه برای اسکان زلزله زدگان

چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 14:05

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که با گذشت بیش از یک هفته دولت ترکیه تاکنون نتوانسته است زلزله زدگان در برخی شهرها را در مکان های مناسب پناه دهد.

العالم - ترکیه

نضال البرعی خبرنگار شبکه العالم در غازی آنتپ (GAZIANTEP) گزارش داد که دولت ترکیه پس از زلزله اخیر برای اسکان آوارگان مجموعه ای از اقدامات را انجام داد که مهمترین آنها ایجاد کمپ های پناهندگان، گشایش مسکن انجمن ها، استفاده از مدارس و اجاره هتل هایی است که آسیبی ندیده اند.

البرعی تاکید کرد که مشکل پیش روی دولت ترکیه این است که در هاتای و انطاکیه خانه ای برای پناه دادن به مردم وجود ندارد، به ویژه در هاتای که 50 درصد ساختمان ها به طور کامل آسیب دیده اند. در انطاکیه نیز 50 درصد ساختمان ها یا به طور کامل فرو ریخته یا تیم های امدادی در حال آماده شدن برای تخریب کامل آنها هستند.

وی با تشریح اینکه شهرهای جنوب ترکیه بسیار از هم دور هستند، تاکید کرد که او روزانه 100 یا 200 کیلومتر را طی می کند تا حوادث را پوشش دهد و پس از ارسال گزارش به نزدیکترین جای ممکن برای اقامت بازمی گردد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: شهروندانی که همچنان در محل حادثه حضور دارند، قربانیانی در زیر آوار دارند و تا زمانی که خبری از خانواده خود نشوند مناطق تخریب شده را ترک نمی کنند بنابراین افراد زیادی در این مناطق هستند که نیاز به سرپناه موقت دارند.

پربیننده ترین خبرها