واکنش کاربران فضای مجازی به «سیاست فضای باز» بن سلمان

پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 11:58

افکار عمومی همواره در مواجهه با «سیاست باز» که به صورت مبهم و ناگهانی توسط عربستان سعودی اتخاذ شده، با تردیدها و سوالات بیشتری مواجه است.

العالم - عربستان سعودی

«لبنی عبدالعزیز» روزنامه‌نگار عربستانی به جنبه‌ای از رشته اقدامات موسوم به «سیاست باز» بن سلمان اشاره و خاطرنشان کرده که مکان‌های عمومی، به‌ویژه کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه را به باتلاقی برای مردم تبدیل کرده به طوری که به محل تجمع گروه‌های ناهنجار و کم تعهّد به اخلاق مبدل شده است.

اظهارنظرهای زیادی در مورد گزارش رسانه های سعودی در زمینه بازتاب اقدامات بن سلمان در جامعه صورت گرفته است. از جمله کاربر فضای مجازی به نام «محمدعلی» درباره شیوع بی بندوباری در جامعه مسلمان عربستان اظهار داشت: «وضعیت شبیه یک جامعه اروپایی شده که ناشی از اوضاع کافی شاپ ها است.»

فعال دیگری با نام «جمال الجناتی» نیز به نوبه خود درباره سرنوشت رسانه های عربستانی پس از افشای این حقایق و زندانی شدن فعالان با احکام ناعادلانه، در توئیت خود خطاب به این رسانه ها نوشت: «آفرین... پاداش شما این است که برای مدت نامعلومی در هتل هفت ستاره پشت به آفتاب اقامت خواهید داشت.» .

کاربر دیگر در فضای مجازی به نام «علاء» نیز در توئیتر نوشت: «این تمدن آنهاست. سیاست بازشان را تبریک می گویم، اما به اطرافیان خود نگاه کنید، آیا اقدامات در راستای سیاست باز به غیر از ویران شدن خانه و خانواده و گسترش اعتیاد، حاصل دیگری برایشان به ارمغان آورده است؟

پربیننده ترین خبرها