قالیباف: بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می رسد

قالیباف: بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می رسد
دوشنبه 1 اسفند 1401 - 10:53

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد نوسانات بازار ارز،‌گفت: بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می رسد.

العالم - ایران

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه در مسائل ارزی کشور نیازمند یک تصمیم گیری جدی هستیم، اظهار داشت: امکان کنترل بازار ارز وجود دارد اما به دلیل اعمال تصمیم‌هایی که تکرار اشتباه‌های قبلی است، زحمات دولت در حذف سیاست ارز ترجیحی زیر سوال می‌رود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران وجود ندارد، از قالیباف خواست تا جلسه غیرعلنی در این مورد با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.

پورابراهیمی خواستار همفکری دولت و مجلس در حوزه تصمیم‌های ارزی شد و تعیین نرخ ثابت ارز برای اقتصاد کشور را مغایر ماده ۲۰ قانون احکام دایمی برنامه و خلاف مصوبات مجلس دانست و خاطر نشان کرد که این کار به اقتصاد لطمه می زند.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پورابراهیمی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته هم مسائل مربوط به ارز در حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت؛ البته این موضوع منطبق بر قانون پیش نرفت و این اشکال وارد است.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه امروز هم جلسه ای در این خصوص برگزار می‌شود، افزود: مباحث مربوط به بازار ارز در این جلسه بررسی می شود.

وی اضافه کرد: اگر در بازار ارز از مسیر درست و صحیح حرکت کنیم، می توان با همکاری دولت و مجلس بازار ارز در کشور را به ثبات برسانیم.

پربیننده ترین خبرها