ادعای مضحک فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه: ایران با رفتارهایش توجه جهان را به خود جلب کرده است

ادعای مضحک فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه: ایران با رفتارهایش توجه جهان را به خود جلب کرده است
سه شنبه 2 اسفند 1401 - 17:51

دریاسالار بِرَد کوپر در ادامه اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکایی، ایران را به تشدید حملات به کشتی‌ها در خلیج‌فارس متهم کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه با تکرار ادعا‌های نخ‌نمای مقامات آمریکایی درباره ایران گفت حملات تهران در آبراه‌های خاورمیانه و سایر نقاط منطقه «توجه همه را به خود جلب کردهاست» و تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای تهران رو به افزایش است.

دریاسالار بِرَد کوپر همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، ادعایی مضحک را مطرح کرد و گفت در طی دو سال رهبری ناوگان پنجم مستقر در بحرین، شاهد افزایش آنچه او «فعالیت های نامناسب» ایران در منطقه توصیف کرد، بوده است.

در حالی که کوپر از توقیف اخیر تسلیحات توسط نیروهای آمریکایی و متحدانش در منطقه به عنوان امری موفقیت آمیز اشاره کرد، مدعی شد ایران توانسته است حملات پهپادی را با هدف قرار دادن کشتی ها در خاورمیانه و سایر حملات در منطقه انجام دهد.

کوپر در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی ابوظبی گفت: «ما بر گسترش مشارکت های خود متمرکز شده ایم. پاسخ کوتاه این است که اقدامات ایران مورد توجه همه قرار گرفته است.»

این در حالی است که ایران همواره هدف قرار دادن کشتی‌ها را در خلیج‌فارس تکذیب کرده است و آن را اقدامی از سوی دشمنان تهران برای تشدید تنش‌ها در منطقه می‌داند.

پربیننده ترین خبرها