گزارش خبرنگار العالم از پرواز نرخ دلار در لبنان/ شهروندان تحریم‌های غرب را عامل فشار اقتصادی بر این کشور می‌دانند

پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 17:49

نوسان نرخ دلار لبنانی‌ها را فرسوده کرده و افزایش روزمره قیمت کالاها مشکلات زیادی را با توجه به استمرار بحران اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی و ادامه محاصره آمریکایی برای مردم این کشور ایجاد کرده است.

العالملبنان

خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان گزارش داد: بیروت که روزی ام الشرائع و مناره شرق نامیده می شد امروز با بحران شدید اقتصادی و مالی بی‌سابقه ای مواجه است.

وی افزود: قفسه‌های فروشگاه‌ها به خاطر تحریم‌های غرب خالی شده و افزایش قیمت ها همراه با تحریم‌های آمریکایی باعث شده مردم لبنان نگران بروز هرج و مرج، ناامنی اجتماعی و کمبود مواد غذایی باشند.

یک شهروند لبنانی به خبرنگار العالم گفت: امروز کالاهایی که خریدم 372 هزار لیره شد در حالیکه یک هفته قبل با دویست هزار لیره می‌توانستیم همین موارد را بخرم.

یک شهروند دیگر در تشریح وضعیت اقتصادی این کشور به العالم گفت: مردم اگر بتوانند می‌خرند و آنهایی که نمی توانند، توانی برای خرید ندارند، اینها همه به خاطر تحریم های آمریکایی-اروپایی است، آنها نمی گذارند نفس بکشیم.

شهروندی دیگر از افزایش 40 درصد قیمت لبنیات گله کرد و نفری دیگر می گوید: یک کنسرو 10 هزار لیره بود اما حالا 125 هزار لیره شده، اینها همه به خاطر تحریم و طمع تجار است.

یک زن لبنانی گفت: وضع مردم بسیار بد است، قیمتها هر روز بالا می‌رود، دلار که بالا می رود قیمت کالاها نیز افزایش می یابد اما وقتی دلار پایین می آید قیمتها پایین نمی‌آید، این به خاطر طمع تجار و تحریم‌های آمریکایی غربی علیه لبنان است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها