رای الیوم :

انتقاد معاون اسبق الازهر از خطیب مسجد الحرام/ در عمل از فلسطین حمایت کنید

انتقاد معاون اسبق الازهر از خطیب مسجد الحرام/ در عمل از فلسطین حمایت کنید
شنبه 6 اسفند 1401 - 15:17

روزنامه الیوم نوشت: قائم مقام اسبق الازهر مصر در پی سخنرانی اخیر خطیب مسجدالحرام، با انتقاد شدید از وی تاکید کرد که اعراب در محکومیت جنایات اسراییل فقط بیانیه صادر می کنند و در عمل هیچ اقدامی برای مردم مظلوم فلسطین انجام نمی شود.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری «رای الیوم» با اشاره به اینکه «شیخ عبدالرحمن السدیس» خطیب مسجد الحرام دیروز برای نجات مسجدالاقصی از دست غاصبان و اشغالگران فقط دعا کرد، نوشت: آیا تنها دعا و بیانیه‌های محکومیت کافی است؟ اکنون پس از اینکه طلیعه نابودی رژیم اسرائیل ظاهر شده، لازم است که کشورهای اسلامی چه کاری انجام دهند؟

به نوشته این پایگاه خبری، السدیس در خطبه‌های نماز جمعه مسجدالحرام این جملات را بیان کرد: «خدایا مسجد الاقصی را از غاصبان و اشغالگران حفظ کن. خدایا ستونهای آن (مسجد الاقصی) را مستحکم و بنای آن (ساختمان آن) را پایدار نگه دار و دشمنانت را در آن (مسجد الاقصی) توانا مکن، خدایا ما را از شر آن‌ها (صهیونیست ها) هر طور که می‌خواهی حفظ کن و تو شنوا و دانایی».

رای الیوم اضافه کرد: امام جماعت مسجد الحرام طبق یک عادت همیشگی، در حمایت از فلسطینی‌ها فقط به این دعاها بسنده کرد.

این پایگاه خبری اضافه کرد: سؤال مطرح این است که دعا تا چه زمانی کفایت می‌کند؟ شایسته است کشورهای عربی و اسلامی برای پایان دادن به ظلم رژیم اسرائیل چه کاری انجام دهند؟ آیا وقت آن نرسیده که علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی قیام و با بسیج مسلمانان، از مقدسات اسلام دفاع کنند؟

به نوشته این منبع خبری، شیخ «عباس شومان» قائم مقام اسبق الازهر مصر در گفت وگو با رای الیوم و در واکنش به این اظهارات السدیس افزود: تا زمانی که اختلاف بین فلسطینی‌ها وجود دارد و اعراب تنها به محکومیت زبانی جنایات رژیم صهیونیستی بسنده می‌کنند و در عمل کاری انجام نمی‌دهند، جنایات این رژیم ادامه دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که تفرقه بین فلسطینی‌ها و اعراب وجود داشته باشد،نسل میمون‌ها و خوک‌ها (منظور صهیونیست‌ها) به تجاوزات خود علیه فلسطینیان ادامه خواهند داد، این در حالی است که اعراب و مسلمانان تنها به بیانیه‌های محکومیت و نکوهش بسنده می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها