تهدید نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به تمرد در صورت تصویب تغییرات قضایی/ ادامه تظاهرات ضد نتانیاهو در شامگاه شنبه

تهدید نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به تمرد در صورت تصویب تغییرات قضایی/ ادامه تظاهرات ضد نتانیاهو در شامگاه شنبه
شنبه 6 اسفند 1401 - 17:12

تاکنون صدها هزار نفر برای مخالفت با طرح نتانیاهو بارها به خیابان‌ها آمده‌اند.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، صدها نفر از نیروهای عملیات ویژه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در زمینه مخالفت با طرح «اصلاحات قضایی» که کابینه بنیامین نتانیاهو هفته گذشته در مجلس این رژیم به تصویب مقدماتی رساند، هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند از اجرای دستورات نظامی خودداری خواهند کرد.
نیروهای ذخیره عملیات ویژه نظامی و امنیتی در نامه به فرماندهان خود نوشته‌اند این رژیم با تغییرات قضایی صورت گرفته، به شدت دستخوش تغییر می‌شود و آن‌ها حاضر نیستند جان خود را برای ساختاری که به سوی خودکامگی گام برداشته، به خطر بیندازند.
رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که شماری از خلبانان ذخیره صهیونیست نیز هشدار مشابهی را مطرح کرده‌اند.
اوفرا آسایگ، مجری پربیننده‌ترین برنامه شبکه ۱۲، رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: «مادران بسیاری می‌گویند حاضر نیستند فرزندان‌شان را برای دفاع از یک کابینه غیردموکراتیک، به ارتش بفرستند.»
اهود باراک، رئیس اسبق ستاد ارتش و وزیر اسبق جنگ نیز پیشتر گفته بود سرپیچی نظامیان از اجرای فرمان‌های ارتشی که دستوراتش را از یک کابینه غیردموکراتیک می‌گیرد، می‌تواند رفتاری قابل دفاع باشد.
اما حزب حاکم لیکود روز پنجم اسفند از این اظهارات وی به دادگاه شکایت کرد و آن را فتنه‎‌انگیزی برای تمرد از ارتش نامید.
این در حالی است که شماری از فرماندهان پیشین ارتش، پلیس، شباک و موساد، جمعه‌شب با حضور در برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل گفتند طرح «اصلاحات قضایی»، تغییر عمده‌ای در ساختار این رژیم ایجاد می‌کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر، که حامی این اصلاحات است، روز جمعه در نشست کابینه خود برای تصویب بودجه دوسالانه این رژیم گفت می‌خواهد به وزیران «مُشتی بدهد که به وسیله آن با مخالفان برخورد کنند».
او مدعی شد مخالفان همان کسانی هستند که علیه واکسن کرونا نیز تظاهرات می‌کردند.
یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، صهیونیست‌ها را فراخوانده است تا شامگاه شنبه، ششم اسفند، در تظاهراتی عظیم، کابینه را از ادامه حرکت در مسیر خود «بترسانند». اعضای سازمان موساد نیز خواسته‌اند، مانند سایر شهروندان، اجازه مشارکت در تظاهرات علیه «اصلاحات قضایی» را داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها