عبدالسلام با بوگدانوف در مسقط دیدار کرد

عبدالسلام با بوگدانوف در مسقط دیدار کرد
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 13:09

رئیس هیات مذاکره کننده یمن با معاون وزیر خارجه روسیه در شهر مسقط پایتخت عمان دیدار و رایزنی کرد.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره کننده یمن با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور غرب آسیا و آفریقا دیدار و رایزنی کرد.

بوگدانوف در سفری کاری به سلطنت عمان سفر کرده است و این دیدار در سفارت روسیه در مسقط انجام شد.

در این دیدار درخصوص اوضاع سیاسی، نظامی و انسانی یمن به طور تفصیلی رایزنی شد.

مقام روس در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش های تمام طرف های یمنی برای تضمین آتش بس پایدار و طولانی مدت تاکید کرد.

وی گفت که این امر فضا و شرایط لازم برای انجام مذاکرات سازنده و فراگیر تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن و تقویت صلح وامنیت در منطقه را فراهم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر جنبش انصارالله یمن اخیرا گفت که در طول گفت و گوها شاهد نقش آفرینی منفی آمریکا در وقت کشی ائتلاف هستیم زیرا این تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن از ابتدا با نظارت و دستور آمریکا انجام شده است.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی روز پنجشنبه در سالروز شهادت "صالح الصماد" رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن افزود: هم اکنون گفت و گوهایی با میانجیگری عمان درجریان است ولی ائتلاف متجاوزان تلاش می کند برای عمل به تعهدات خود وقت کشی کند.

وی اضافه کرد: تعهدات متجاوزان چیزی نیست غیر از پرداخت حق ملت و دشمن باید مسئولیت خود را در این باره عمل کند زیرا او متجاوز است و ملت ما را محاصره کرده است.

الحوثی گفت: اقدامات کشورهای متجاوز از ابتدا تاکنون، اقداماتی جنایتکارانه، وحشیانه و به دور از احساسات انسانی بوده است و ائتلاف سعودی – آمریکایی، زشت ترین، وحشیانه ترین و جنایتکارانه ترین اقدامات را در تاریخ بین الملل در یمن مرتکب شده است.

وی تصریح کرد: حجم جنایت ها در حق ملت ما به خاطر سرپوش های آمریکایی و تشویق های اسرائیلی و انگلیسی و مجریان خبیث آن بسیار وحشتناک است.

پربیننده ترین خبرها