خشم کاربران شبکه های اجتماعی از نشست ننگین عقبه

خشم کاربران شبکه های اجتماعی از نشست ننگین عقبه
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 20:50

کاربران فلسطینی و کشورهای عربی با ترند کردن هشتگ «نشست شرم‌آور» مخالفت گسترده خود را با نشست عقبه و حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در آن را ابراز کردند.

العالم داغ‌های مجازی

صبح امروز یکشنبه، نشست عقبه با حضور یک هیئت رسمی از تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل و همچنین حضور هیئت‌هایی از آمریکا، مصر و اردن که هماهنگی نشست را بر عهده داشتند، آغاز شد.

محوریت نشست امنیتی، بررسی پرونده های سیاسی،امنیتی و نظامی بود و به گفته ناظران هدف از آن کمک به رژیم صهیونیستی بوده است.

دکتر صالح النعامی درباره این نشست گفت : تصور کنید "ستاره" نشست عقبه رئیس دستگاه "شین بت" صهیونیستی مسئول مستقیم همه کشتارهای اشغالگران در کرانه باختری و غزه است. در حالی که قلب خانواده های شهدای کشتار نابلس داغدار است، این تروریست در حال صرف ناهار در یکی از شهرهای عربی است!

مادر شهید «ابراهیم النابلسی» گفت: بیش از 30 سال است که روند صلح به نتیجه نرسیده است زیرا دشمن اسرائیلی با ما می جنگد و می خواهد ما را نابود کند، اسرائیل نازپروده آمریکاست که با سلاحش تجهیز می شود، ما بر سر خون پاک فرزندان خود که در راه دفاع از فلسطین که حق ماست، چانه زنی نخواهیم کرد.

مخالفت گروهها و مردم فلسطین

گروههای مقاومت فلسطین نیز حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست امنیتی شهر عقبه اردن را محکوم کردند و در بیانیه ای مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین را خنجر تازه ای به جانفشانی های مردم فلسطین و خیانت به فداکاری شهدا دانستند.

در بیانیه گروههای مقاومت نسبت به خطر نشست عقبه هشدار داده شد و این نشست را ادامه توطئه علیه مردم فلسطین و آرمان آنها و تلاشی جدید برای ریشه کن کردن پروژه مقاومت دانست .

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز به نوبه خود مخالفت خود را با مشارکت تشکیلات خودگردان در نشست عقبه که سرپوشی برای ارتکاب جنایت اشغالگران علیه مردم است، اعلام کرد و گفت نباید به وعده های تو خالی آمریکا و صهیونیست ها دل بست.

حزب خلق و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای مشترک خواستار عدم مشارکت فلسطینیان و لغو نشست اردن شدند.

این بیانیه از تشکیلات خودگردان خواست به وحدت ملی پایبند باشد زیرا مهمتر از تفاهم امنیتی با اشغالگران است.

گروههای مقاومت جنین - در بیانیه ای مشترک - گفتند هدف از برگزاری این نشست ؛ فرصت دادن به اشغالگران برای ارتکاب جنایت علیه مردم و زندانیان است .

در جنین نیز راهپیمایی هایی برای مخالفت با نشست عقبه برگزار و بر ادامه مبارزه و تسلیم نشدن در برابر دشمن تاکید شد.

فعالان شبکه های اجتماعی نیز این نشست را تلاشی آمریکایی با همدستی اعراب برای پایان دادن به مقاومت در کرانه باختری دانستند

پربیننده ترین خبرها