موافقت با طرح اعدام اسرای فلسطینی در کمیته قانون‌گذاری وزیران رژیم صهیونیستی

موافقت با طرح اعدام اسرای فلسطینی در کمیته قانون‌گذاری وزیران رژیم صهیونیستی
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 19:41

خبرهای رسیده از تصویب پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی در کمیته قانون‌گذاری وزیران رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، کمیته قانون گذاری وزیران رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی موافقت کرد.

برپایه این گزارش، پیش نویس این قانون توسط ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه و علیرغم مخالفت "گالی بهاراو میارا" مشاور قضایی کابینه تصویب شد.

بنیامین نتانیاهو و بن گویر در بیانیه‌ای مشترک در این باره تاکید کردند: طبق این قانون دادگاه می‌تواند علیه کسانی که مرتکب قتل علیه اسرائیلی‌ها می‌شوند، حکم اعدام صادر کند.

برپایه این گزارش، قرار است که این پیش‌نویس قانون در کابینه کوچک سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

پیش از این منابع رسانه‌ای گزارش داده بودند که بن گویر تماس تلفنی از مقامات لیکود و سایر مقامات رژیم صهیونیستی دریافت کرد و آنها از وزیر تندرو کابینه درخواست کردند تا با تعویق رأی گیری امروز درباره قانون مربوط به اعدام مجریان عملیات‌های ضد صهیونیستی در کمیته قانون گذاری وزیران موافقت کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: این درخواست حزب لیکود با هدف کاهش وضعیت تنش و عدم تصویب قوانینی مطرح شد که درصورت تصویب قبل از ماه مبارک رمضان منجر به انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها