ابعاد تازه فاجعه چرنوبیل آمریکا/ ۴۳ هزار جاندار آبزی تلف شدند

ابعاد تازه فاجعه چرنوبیل آمریکا/ ۴۳ هزار جاندار آبزی تلف شدند
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 07:58

واژگونی قطار حامل مواد شیمیایی سمی در ایالت اوهایو که از آن به فاجعه چرنوبیل آمریکا نیز یاد می شود، ابعاد تازه ای به خود گرفته به طوری که اعلام شده تاکنون به تلف شدن بیش از ۴۳ هزار جاندار آبزی منجر شده در همین حال مسئولان ایالت‌های میشیگان و تگزاس نیز از انتقال خاک آلوده محل حادثه به اراضی این دو ایالت به شدت انتقاد کرده اند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش نشریه هیل، فرمانداران و نمایندگان میشیگان و تگزاس می‌گویند موضوع انتقال خاک آلوده محل واژگونی این قطار در شهرک ایست پالستاین از توابع ایالت اوهایو، از قبل به آنها اطلاع داده نشده بود.

دبی دینگل (Debbie Dingell) نماینده دموکرات میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت از اینکه خاک آلوده منطقه حادثه به حومه شهر بله ویل (Belleville) از توابع این ایالت انتقال یافته به شدت نگران است زیرا پیش از هر چیز سلامت مردم این منطقه اهمیت دارد.

وی گفت: در این رابطه با اداره حفاظت محیط زیست دولت فدرال، وزارت راه و ترابری و شرکت راه آهن ایالتی مکاتبه کرده است.

در همین حال آمریکایی های ساکن منطقه حادثه قطار در ایالت اوهایو، از وضعیت پیش آمده هراس دارند و حتی آن را به «چرنوبیل» تشبیه کرده‌اند. یکی از مواد آزاد شده وینیل‌کلراید بوده است که به عنوان ماده سرطان‌زا معروف است. در رود و نهر‌های اطراف هزاران ماهی مرده پیدا شده است و بعضی از ساکنان دچار سردرد و مشکلات چشمی شده‌اند.

این در حالی است که مسئولان تلاش کرده‌اند تا به ساکنان شهر ایست پالستاین شرقی در ایالت اوهایو آمریکا در مورد خطر مواد شیمیایی که به دنبال از خط خارج شدن قطار باربری بر زمین ریخت، اطمینان خاطر دهند.

در این حادثه که حدود سه هفته پیش نزدیکی شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو به وقوع پیوست، قطار باری با ۱۵۰ واگن از خط خارج شد که حداقل پنج ماده شیمیایی خطرناک بر زمین ریخته و آزاد شد و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان این شهرک صنعتی را در معرض خطر قرار داد.

در همین حال، اداره منابع طبیعی اوهایو در گزارشی اعلام کرد درپی این حادثه، نزدیک به ۴۴ هزار جاندار آبزی در آب‌های منطقه تلف شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها