طالبان 2 عضو داعش را در کابل از پای درآورد

طالبان 2 عضو داعش را در کابل از پای درآورد
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 10:43

یک سخنگوی طالبان از خنثی شدن طرح داعش برای حمله به کابل خبر داد.

العالم - آسیا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی حکومت طالبان روز دوشنبه گفت نیروهای امنیتی طالبان دو شبه نظامی گروه تروریستی داعش را در یک یورش شبانه در کابل پایتخت افغانستان کشتند و نفر سوم را بازداشت کردند.
شاخه منطقه ای گروه تروریستی داعش - معروف به داعش خراسان - رقیب اصلی طالبان است. این گروه تروریستی حملات خود را در افغانستان از زمان تسلط طالبان بر این کشور در اوت 2021 افزایش داده است. اهداف داعش شامل گشت‌های طالبان و اعضای اقلیت شیعه افغانستان بوده است.
به گفته ذبیح الله مجاهد، سخنگوی اصلی طالبان در کابل، این عملیات در یک محله مسکونی انجام شد و شبه نظامیان داعش را که قصد سازماندهی حملات در پایتخت افغانستان را داشتند، هدف قرار داد. او افزود محله خیرخانه یک مخفیگاه مهم داعش است.
گروه تروریستی داعش هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است.
مجاهد گفت که دو عضو داعش کشته و یک نفر دستگیر شد و مهمات و تجهیزات نظامی در این عملیات کشف و ضبط شد. وی افزود در این عملیات به نیروهای طالبان تلفاتی وارد نشده است.
در یک عملیات جداگانه در ماه جاری، نیروهای اطلاعاتی طالبان سه عضو داعش را در یک عملیات شبانه در شرق کابل دستگیر کردند. طالبان مدعی شده بود داعش مسئول حملات سازمان‌یافته اخیر در پایتخت بوده است.
طی شبانه روز اخیر، پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از وقوع چندین انفجار و شلیک سلاح‌های سبک در منطقه خرخانا حکایت داشت.

پربیننده ترین خبرها