سازمان ملل: خشونت در کرانه باختری را محکوم می کنیم

سازمان ملل: خشونت در کرانه باختری را محکوم می کنیم
سه شنبه 9 اسفند 1401 - 00:42

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت که خشونت در کرانه باختری غیرقابل قبول است و ان را محکوم می کنیم.

العالم- فلسطین اشغالی

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما به صراحت گفته ایم که شهرک سازی ها بر خلاف قوانین بین المللی است و در مسیر دستیابی به راهکار دو کشوری مانع ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: خشونتی که در آخر هفته در کرانه باختری شاهد آن بودیم، غیرقابل قبول است و آن را محکوم می کنیم و از دیگران می خواهیم که این خشونت ها را محکوم کنند.

پیش از این، تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، روز دوشنبه از وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد وگفت: "من به شدت نگران وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی، به ویژه خشونت‌هایی هستم که در ۲۴ ساعت گذشته در حواره واقع در نزدیکی نابلس شاهد آن بوده ایم."

ونسلند همچون همیشه بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: "به خانواده دو برادر اسرائیلی که در تیراندازی دیروز توسط یک فلسطینی کشته شدند و به خانواده فلسطینی کشته شده در جریان حمله تلافی جویانه شهرک نشینان تسلیت می گویم".

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد گفت که نیروهای امنیتی اسرائیل مسئول حفظ امنیت و جلوگیری از "دخالت افراد در اجرای قانون" هستند و تاکید کرد که "همه عاملان خشونت باید پاسخگو شوند."

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «سامح حمدالله محمود أقطش» ۳۷ ساله در شهرک «زعتره» واقع در جنوب نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

پیش تر هلال احمر فلسطین گزارش داده بود، دستکم ۱۰۰ نفر در حمله شهرک نشینان به جنوب نابلس زخمی شدند. شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به آنها را به آتش کشیدند.

جنبش فتح فلسطین در واکنش به حملات شهرک نشینان به نابلس، خواستار بسیج عمومی شد و به نیروهای این جنبش اعلام آماده باش داده است. وزارت خارجه فلسطین نیز حملات شهرک نشینان به نابلس را محکوم کرد و کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام شهرک نشینان دانست.

این حملات در حالی صورت گرفته که در عملیات شهادت طلبانه امروز یکشنبه فلسطینیان در شهرک حواره دو نفر از صهیونیست‌ها کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی درپی این عملیات ضد صهیونیستی شهرک حواره را محاصره کرده و در جست وجوی مجری عملیات است.

این عملیات ضد صهیونیستی پس از آن انجام شده است که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها